خسارت به آب‌های زیرزمینی با نفوذ شیرابه‌های سایت دفن زباله شهرداری ارومیه

دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت 10:01
خسارت به آب‌های زیرزمینی با نفوذ شیرابه‌های سایت دفن زباله شهرداری ارومیه

امروز اجرا نکردن طرح جامع پسماند شهری نه تنها برای مدیریت شهری، بلکه برای شهر ارومیه مضر و نامطلوب است و خواهد بود.

پسماند ایران : نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در سایت دفن زباله نازلو شهرداری اقداماتی در خصوص جمع‌آوری شیرآبه‌های زباله انجام شده است، اما می‌توان گفت که با نفوذ شیرآبه‌ها به زمین و در طولانی‌مدت شاهد بروز خسارت به آب‌های زیرزمینی و ایجاد مشکل برای ساکنان اطراف این سایت خواهیم شد.
مرتضی منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه اظهار کرد: از مدیریت معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه گلایه‌مند هستیم و به‌صراحت اعلام می‌کنم، در فعالیت‌های خدمات شهری و مدیریت پسماند و برگزاری جلسات سازمانی هیچ‌یک از اعضای کمیسیون خدمات شهری به جلسات دعوت نمی‌شوند.

وی افزود: امروز اجرا نکردن طرح جامع پسماند شهری نه تنها برای مدیریت شهری، بلکه برای شهر ارومیه مضر و نامطلوب است و خواهد بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت اجرا و نیز پیامدهای آتی اجرا نکردن طرح جامع مدیریت پسماند گفت: شهرداری در سایت دفن زباله نازلو اقداماتی در خصوص جمع‌آوری شیرآبه‌های زباله انجام شده است، اما می‌توان گفت که با نفوذ شیرآبه‌ها به زمین در طولانی مدت شاهد بروز خسارت به آب‌های زیرزمینی و ایجاد مشکل برای ساکنان اطراف این سایت خواهیم شد.

منافی تصریح کرد: در حال حاضر توسط اهالی ساکن در اطراف محل دفن زباله و دهیاران شکایاتی علیه مجموعه شهرداری مفتوح است که باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: لازم است برای اجرای طرح جامع پسماند شهری و نیز اجرای بهره‌مندی از بازیافت زباله، بازدیدی از کلان‌شهرها و شهرهای موفق در این حوزه داشته باشیم.

منافی عنوان کرد: امروز موضوع سگ‌های ولگرد به یک معضل بزرگ برای شهرداری‌ها و به‌تبع آن برای شهرداری ارومیه تبدیل شده است و شاهد افزایش آن‌ها در اقصی نقاط شهر ارومیه هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: این امر موجب وحشت شهروندان شده است که شهرداری باید اقدامات پیشگیرانه را در راستای کنترل افزایش و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در داخل شهر را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.