جمع‌آوری 30 هزار تُن بازیافت از مبدأ در شهر اصفهان

یکشنبه 04 آبان 1393 ساعت 12:14

 

 

 

طی 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت جمع‌آوری 30 هزار تُن بازیافت از مبدأ در شهر اصفهان


مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 30 هزار تن بازیافت از مبدأ در شهر اصفهان جمع‌آوری شد که در این زمینه نسبت به سال گذشته با افزایش 15 درصدی بازیافت زباله‌ها از مبدأ مواجه شده‌ایم.


جمع‌آوری 30 هزار تُن بازیافت از مبدأ در شهر اصفهان تیمور باجول امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این سازمان از سال گذشته اقدام به تولید ورمی کمپوست کرده است، اظهار کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 25 هزار تن کود کمپوست استاندارد تولید شده توسط این سازمان در شهر اصفهان فروخته شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته کشاورزان شرق اصفهان برای خرید این کود استقبال خوبی از خود نشان داده‌اند، اضافه کرد: به صورت قطعی با باز شدن رودخانه زاینده‌رود و آغاز کشت و کار کشاورزان شرق میزان فروش کود کمپوست استاندارد تولید شده در اصفهان به میزان بسیاری افزایش می‌یابد.
مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کشاورزان شرق اصفهان در گذشته از این کود برای محصولات خود استفاده کرده‌اند و استفاده از کود کمپوست در رشد کیفی محصولات کشاورزی نقش مهمی دارد.
وی با تاکید بر اینکه طی 6 ماهه نخست امسال به صورت روزانه 160 تن بازیافت زباله از مبدأ در شهر اصفهان صورت گرفته است، ادامه داد: همچنین روزانه 850 تن پسماند به کارخانه وارد شده است که 65 درصد از این پسماند‌ها به کود کمپوست تبدیل می‌شود و حدود 200 تن از آن ریجکت شده و برای تولید انرژی ذخیره‌سازی می‌شود.
باجول تاکید کرد: طی 6 ماهه نخست امسال 30 هزار تن بازیافت از مبدأ در شهر اصفهان صورت گرفته است که در این زمینه نسبت به سال گذشته با افزایش 15 درصدی بازیافت زباله‌ها از مبدأ مواجه شده‌ایم.