جمع آوری زباله ها به صورت علمی با هدف تامین بهداشت مردم انجام می شود

دوشنبه 05 آبان 1393 ساعت 11:48

 

 

استاندار قزوین: جمع آوری زباله ها به صورت علمی با هدف تامین بهداشت مردم انجام می شود


استاندار قزوین بر جمع آوری زباله های خانگی، صنعتی و عفونی بصورت علمی و فنی تاکید کرد و گفت: این مهم با هدف تامین بهداشت و سلامت مردم انجام می شود.
'مرتضی روزبه'  نشست کارگروه پسماند استان قزوین تاکید کرد: موضوع پسماند و زباله ها در جهان امروز از اهمیت زیاد و ویژه ای برخوردارند تا جایی که به طور نمونه فرانسوی ها وظیفه جمع آوری زباله ها را در کشور آذربایجان برعهده گرفته اند.
وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر یک هیات ایتالیایی به این استان به منظور بررسی زمینه همکاری در خصوص تبدیل انرژی از زباله، افزود: گروه یادشده در این زمینه اعلام آماده همکاری دارند.
استاندار قزوین اهمیت موضوع جمع آوری زباله ها و لزوم سرمایه گذاری در این زمینه را یادآور شد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا موضوع زباله خود را حل کرده اند و ما نیز باید همین گونه عمل کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: هیچ عذر و بهانه ای در بخش جمع آوری زباله که با سلامتی مردم سروکار دارد پذیرفتنی نیست.
'منوچهر حبیبی' ادامه داد:فرهنگ سازی و اطلاع رسانی باید در دستور کار جدی بخش های مرتبط با این کار قرار بگیرد.
'منوچهر حبیبی' با بیان اینکه تاکنون اقدامات قابل توجهی در بخش جمع آوری زباله های خانگی، عفونی و صنعتی در استان صورت گرفته است اما باید شاهد هم افزایی و انجام بهتر کارها با هماهنگی میان دستگاه های مرتبط همچون شهرداری ها، دانشگاه علوم پزشکی، ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست و شرکت شهرک های صنعتی باشیم.
حبیبی، به فرهنگ سازی در بخش جمع آوری زباله از مبدا تا مقصد هم تاکید کرد و ادامه داد: این بخش از کار نیاز به همکاری شهروندان دارد.
مدیر کل دفتر شهری استانداری نیز در این نشست گفت: از امسال عملیات ساماندهی و جمع آوری زباله های صنعتی، خانگی و عفونی را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم و در آینده نزدیک نیز مساله پسماندهای کشاورزی را نیز به آن اضافه خواهیم کرد.
'ایرج زاهدپور' ادامه داد: برای تخلیه نخاله های ساختمانی نیز مکان هایی را مورد شناسایی قرار داده ایم.
به گفته وی، از 15 آذر ماه سال جاری نیز طرح دریافت و جمع آوری زباله های عفونی از کلنیک ها، درمانگاهها و مطب های پزشکی به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و با مراکزی که در این رابطه همکاری نکنند طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

 

 

منبع : ایرنا