بخش خصوصی برای بازیافت زباله و پسماند در استان گلستان کمک کند

دوشنبه 05 آبان 1393 ساعت 16:49

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان گفت: برای استفاده و بازیافت زباله ها و پسماندهای استان باید بخش خصوصی ورود کند.

 

احمد سردار زاده عصر دوشنبه در جمع مدیران استان با اعلام این مطلب، خواستار همکاری همه دستگاه ها در بخش مدیریت پسماند و بازیافت شد و گفت: رسیدگی به امور مربوط به مدیریت پسماند باید با کمک همه مسئولان اتفاق بیفتد و در این رابطه همه باید کمک کار باشند.
وی اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پسماند را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید به همه مراحل چرخه مدیریت پسماند توجه شود و فقط به بخش انتقال و دفن محدود نشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های استان گلستان آموزش و فرهنگ سازی مردم را راه حل اساسی در بخش پسماند دانست و گفت: در کنار آموزش باید مسائلی مانند تفکیک از مبدا، تجهیز جمع آوری مکانیزه و سلطل های مکانیزه، توسعه سکوهای انتقال موقت و دفن بهداشتی از مسائل مهم این بخش است.
سردارزاده در خاتمه توضیح داد: در سال 93 تعداد28 شهر برای بازیافت، پردازش و دفع اصولی در دو کارخانه غرب و شرق استان تحت پوشش سازمان مدیریت پسماند قرار داشته اند که در مقایسه با سال گذشته تعداد چهار شهر افزایش داشته است.

 

 

 


منبع :مهر