معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی: مردم آذربایجان غربی بیشتر مصرف گرا هستند/ تولید روزانه 500 تن زباله در استان

 

 

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی: مردم آذربایجان غربی بیشتر مصرف گرا هستند/ تولید روزانه 500 تن زباله در استان


معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از وضعیت بهداشتی محل انباشت زباله های ارومیه گفت: از آنجایی که مردم استان بیشتر مصرف گرا هستند، روزانه در ارومیه 500 تن زباله تولید می شود که از میانگین جهانی هم بالاتر است.
به گزارش پسماند ایران، هادی بهادری در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز درباره عملکرد شهرداری ارومیه گفت: فعالیت های این مجموعه نسبت به گذشته تحول قابل توجهی یافته است اما نگاه حاکم در شهرداری ارومیه نگاهی اجتماعی است که باید این نگاه چند بعدی باشد.
وی اظهار کرد: باید به این سوال پاسخ داد که آیا واقعا خدمات فعلی شهرداری ارومیه با واقعیت مطلوب صورت می گیرد و توجه به نیازهای دیگر هم می شود؟
معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی، حاشیه نشینی، کم توجهی به حمل و نقل عمومی، جمع آوری آب های سطحی، ساختمان های چندطبقه در کوچه های تنگ و باریک و بافت های فرسوده شهری را از مشکلات شهر ارومیه عنوان کرد.


زباله، مشکل ارومیه در آینده
وی با انتقاد از وضعیت بهداشتی محل انباشت زباله های ارومیه گفت: از آنجایی که مردم استان بیشتر مصرف گرا هستند، روزانه در ارومیه 500 تن زباله تولید می شود که از میانگین جهانی هم بالاتر است.
وی تصریح کرد: برای جمع آوری این مقدار زباله تا انتقال آنها به سایت نازلو هزینه زیادی می شود اما در این محل زباله ها به حال خود رها شده و مدفن بهداشتی مناسب دفع زباله ای وجود ندارد.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی درباره درآمدهای شهرداری نیز گفت: استانداری آذربایجان غربی از ابتدای سال تاکنون 32 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ارومیه داده است که این مقدار حقوق کارکنان این شهرداری هم کفاف نمی کند.
وی افزود: شهرداری ارومیه کارها و خدمات زیاد یارائه می کند و مجبور است از راه های دیگر برای خود درآمد کسب کند.