آغاز عملیات ساخت کارخانه بازیافت و کود آلی گلپایگان و خوانسار

سه شنبه 06 آبان 1393 ساعت 11:32

 

 

شهردار گلپایگان خبر داد آغاز عملیات ساخت کارخانه بازیافت و کود آلی گلپایگان و خوانسار

پسماند ایران : شهردار گلپایگان گفت: عملیات ساخت کارخانه بازیافت وتولید کود آلی ۲ شهرستان گلپایگان و خوانسار آغاز شد.


محمود بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گلپایگان اظهار کرد: باتوجه به میزان بالای زباله تولیدی در شهرستان و اینکه عواقب زیست محیطی دفن آن هر روز بحرانی‌تر می‌شود، در حال حاضر کارشناسان امر دفن زباله را به‌عنوان یک روش منسوخ شده و بازیافت را به عنوان بهترین راه کاهش آلودگی زباله وحفاظت از محیط زیست می‌دانند.
وی افزود: پروژه ایجاد کارخانه بازیافت وتولید کود آلی گلپایگان وخوانسار از حدود 10 سال قبل آغاز شد و به این منظور زمینی واقع در 7 کیلومتری جاده روستای خم پیچ، با در نظر گرفتن تمام موازین زیست محیطی انتخاب شد ولی متاسفانه این پروژه سال‌ها بخاطر ممانعت چند مرتع دار متوقف شد و این در حالی است که برای اختیار گرفتن زمین هزینه زیادی صرف شد واکثر اهالی این روستا با اجرای این طرخ مخالفتی نداشتند.
شهردار گلپایگان گفت: در این سال‌ها جلسات متعدد در زمینه رفع این معضل با حضور مسئولان تشکیل شد و در نهایت نتیجه آن شد که کارخانه بازیافت در زمین فعلی که به عنوان بهترین گزینه از هر نظر و نیاز اصلی دو شهرستان است و می‌تواند مشکل زباله را در2شهرستان مرتفع کند، احداث شود.
وی بیان کرد: در نهایت با هماهنگی عوامل قضایی، انتظامی واجرایی، جاده دسترسی به زمین کارخانه بازیافت بازگشایی وعملا عملیات اجرایی طرح کارخانه بازیافت آغاز شد.
بخشی تصریح کرد: هم اکنون زیر سازی جاده دسترسی وتسطیح زمین در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود عملیات ساخت کارخانه بازیافت حدود یکسال به طول انجامد.