همیاران زمین از مجتمع بازیافت زباله محمد آباد قزوین بازدید کردند

سه شنبه 06 آبان 1393 ساعت 15:28

 

 

همیاران زمین از مجتمع بازیافت زباله محمد آباد قزوین بازدید کردند

به منظور آشنایی بیشتر از روند تفکیک زباله، بانوان همیار زمین از مجتمع بازیافت محمدآباد قزوین بازدید کردند.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در این بازدید بانوان همیار زمین با نحوه پردازش، بازیافت و دفن بهداشتی زباله ها آشنا شدند.


'مجتبی منتظری' افزود: متاسفانه سرانه تولید زباله هر نفر ساکن شهر قزوین روزانه بین 600 تا 700 گرم می باشد که این میزان از میانگین سرانه تولید زباله در جهان بیشتر است، لذا این بازدیدها فرصتی است تا با فرهنگ سازی، راهکارهایی برای تولید زباله کمتر و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی پیدا شود.
وی اظهارکرد: همیاران زمین، گروهی از شهروندان مشتاق و علاقه مند به حفاظت از محیط زیست هستند که در طرح هم اندیشی و همیاری مناطق خدمات شهری سازمان شناسایی شدند.
منتظری با بیان اینکه برگزاری هم اندیشی های محله ای فرصتی برای جلب و افزایش مشارکت در مدیریت امور شهری است، خاطرنشان کرد: انجام پروژه هم اندیشی و همیاری در مدیریت پسماند شهر قزوین در سال های اخیر بر اساس مفاهیم و مدل تحلیلی مطرح شده در پروژه مطالعاتی نحوه جلب مشارکت شهروندان در مدیریت پسماند شهر قزوین شکل گرفت تا فرآیندی اجرایی و عملیاتی برای حضور مردم و مشارکت فعال در سیستم مدیریت پسماند طراحی شود.
وی افزود: از آنجا که زنان خانه دار رابطه مستقیم با تولید و مدیریت پسماندهای خانگی دارند، می توان به انتقال این آموزش به دیگر اعضای خانواده و همچنین اثرگذاری بیشتر آنها برای کاهش تولید زباله از مبدا امیدوار بود.