دو تن کیسه زباله بین هیئت های مذهبی قزوین توزیع می شود

چهارشنبه 07 آبان 1393 ساعت 02:08

 

 

دو تن کیسه زباله بین هیئت های مذهبی قزوین توزیع می شود

پسماند ایران : مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: به منظور تامین تسهیلات لازم برای رعایت بهداشت در ایام محرم بيش از دو تن کيسه‌ زباله ميان هيئت‌هاي مذهبي قزوين توزیع می شود.


مجتبی منتظری اظهارداشت: همه ساله در ایام محرم پس از برگزاری مراسم عزادارای شاهد بی توجهی برخی به مسائل بهداشت شهری هستیم که چهره نامناسبی را جلوه گر می کند که زیبنده عزاداران نیست.
وی افزود: با فرهنگ سازی باید در کنار عزاداری های حسینی به گونه ای رفتار شود تا پس از عزاداری ها چهره شهر همچنان بدون زباله و پسماند ظروف یک بار مصرف باشد که تحقق این کار نیازمند فرهنگ سازی است.
منتظری بیان کرد: به منظور بسترسازی برای رعایت بهداشت اجتماعی و ساماندهی زباله ها امسال بيش از دو تن کيسه‌ بزرگ زباله در ميان هيئت‌هاي مذهبي قزوين توزيع خواهد شد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: توزيع نذورات در ظروف يکبار مصرف در ايام ماه محرم، حجم و وزن پسماندهاي شهر قزوين را افزايش مي دهد که در اين راستا براي ساماندهي زباله‌ها کيسه‌هاي بزرگ زباله در ميان هيئت‌هاي مذهبي توزيع خواهد شد.
وي تصریح کرد: از مسئولان هيئت ها و شهروندان انتظار داریم با قراردادن زباله ها در مخازن و مکان هاي مخصوص جمع آوري زباله و خودداري از رها سازي آن‌ها در سطح کوچه‌ها، خيابان ها و جويهاي آب با ماموران شهرداري همکاری کنند.
اين مسئول یادآورشد: تکيه‌هاي عزاداري بهتر است در مکان‌هايی مستقر و برپا شود که مخازن زباله به آنها نزديک باشد تا در هنگام پخش نذورات شهروندان راحت ‌تر زباله ها را در سطل بريزند.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين اظهارداشت: استفاده از ظروف يکبار مصرف و رها کردن آن‌ها در اطراف محل‌هاي برگزاري مراسم عزاداري ايام محرم، عاملي براي تشديد مشکلات زيست‌ محيطي، آبگرفتگي‌ها و نازيبا شدن چهره شهر است.
وي در ادامه به پاکسازي معابر اطراف حسينيه ها و اماکن مذهبي و مسير حرکت هيئت‌هاي عزاداري اشاره کرد و گفت: برنامه ‌ريزي و پيش‌بيني‌هاي لازم براي تامين تجهيزات، ماشين‌آلات و نيروي انساني صورت گرفته و همه پيمانکاران نظافت و رفت و روب وظيفه دارند در اسرع وقت نسبت به نظافت و پاکسازي معابر، انهار و تخليه مداوم مخازن پيرامون اماکن برگزاري مراسم سوگواري سالار شهيدان اقدام کنند.
منتظری اظهارامیدواری کرد با رعایت بهداشت و جمع آوری زباله ها در ایام محرم مراسم عزاداری در فضایی توام با معنویت، پاکیزگی و بهداشت که تضمین کننده سلامت عزاداران نیز خواهد بود برگزار شود.

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر