شهرداری برای ساماندهی مرکز دفن سراوان رشت ۲۵۰ میلیون تومان طلبکار است

چهارشنبه 07 آبان 1393 ساعت 11:18

 

 

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری رشت:
شهرداری برای ساماندهی مرکز دفن سراوان رشت ۲۵۰ میلیون تومان طلبکار است

پسماند ایران : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه سالانه شهرداری ۱۰۰ میلیون تومان غرامت به روستاهای همجوار مرکز دفن زباله سراوان پرداخت رشت می‌کند، گفت: شهرداری ۲۵۰ میلیون تومان از شهرها و بخش‌های همجوار طلبکار است.
به گزارش پسماند ایران، مرتضی شریفی عصر امروز در نشست بررسی پسماند شهرستان و محل دفن زباله سراوان این شهر، با بیان اینکه مدت‌ها شاهد کوه زباله‌ای در سراوان رشت بودیم که با ابراز نارضایتی مردم منطقه و مسئولان مواجه بود، اظهار کرد: اکنون با فعالیت‌های شبانه‌روزی و با حمایت‌های مسئولان استانی از تمام ظرفیت‌های اجرایی شهرداری برای ساماندهی این معضل استفاده شد تا معضل بوی بد و مشکلات بهداشتی این منطقه تا حد زیادی برطرف شود.
وی با بیان اینکه در بودجه آینده برای احداث تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت اعتبار لحاظ می‌شود، افزود: ساماندهی مرکز دفن سراوان با همین وضعیت کنترل می‌شود البته هزینه قابل توجهی را در بردارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه برای وجب به وجب مرکز دفن سراوان رشت برنامه وجود دارد، گفت: ماهانه 100 میلیون تومان برای دفن زباله در لندفیل سراوان رشت هزینه می‌شود.
شریفی با بیان اینکه روزانه 600 تا 700 تن زباله به مرکز دفن زباله سراوان وارد می‌شود، تصریح کرد: 60 درصد این پسماندهای ورودی مربوط به شهر رشت و مابقی به شهرهای اطراف و مرتبط است که وظیفه مهار آن بر عهده شهرداری رشت است.
وی با بیان اینکه غرامت‌ روستاهای اطراف و هزینه دفن و عملیات در این منطقه تنها توسط شهرداری رشت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: ساماندهی فعلی هزینه زیادی را در بردارد و باید بقیه شهرداری‌ها و تعاونی دهیاران که زباله‌های خود را به این منطقه می‌آورند این هزینه‌ها را پرداخت کنند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه سالانه شهرداری 100 میلیون تومان غرامت به روستاهای همجوار مرکز دفن زباله سراوان رشت پرداخت می‌کند، گفت: شهرداری رشت 250 میلیون تومان از شهرها و بخش‌های همجوار برای ساماندهی مرکز دفن سراوان رشت طلبکار است.
شریفی خواستار پیگیری و دریافت بخشی از مطالبات شهرداری رشت در حوزه پسماند شد تا بتواند به ارائه خدمات مطلوب در مرکز دفن سراوان رشت بپردازد تا بخشی از معضلات ساکنین منطقه را کاهش دهد.
در ادامه معاون فرماندار رشت با اشاره به معضلات موجود در زمینه پسماند شهرستان، اظهار کرد: طلب شهرداری رشت از تعاونی دهیاران و شهرهای اطراف رشت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا میزان بدهی‌ها بررسی شود و تلاش می‌کنیم تا بخشی از این بدهی‌ها در پایان سال مالی امسال وصول شود.
محمد مجد گفت: مسئله پسماند معضلات اجتماعی، امنیتی و منطقه‌ای را در بردارد و بسیاری از مسائل تنها به بخش مالی ارتباط ندارد بلکه به تدبیر، اندیشه و تفکر درست مرتبط است.
وی با اشاره به مشکل پنج روستای همجوار مرکز دفن سراوان رشت، افزود: برنامه‌ریزی در این بخش انجام می‌شود تا تدابیر خاصی برای این روستاها اتخاذ شود.

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم