جمع آوری سگ های ولگرد به روش جدید در کرج

چهارشنبه 07 آبان 1393 ساعت 11:49

 

قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج از آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد با روش جدید در این کلانشهر خبرداد.


'اصغر نصیری' : دراین طرح ، تیم های ویژه با زنده گیری سگ های ولگرد ، آنها را به اردوگاه نگهداری این سگ ها انتقال می دهند.
وی ادامه داد: این سگ ها پس از جمع آوری ، مورد معاینه دامپزشکان قرار می گیرند که سگ های مبتلا به بیماری واگیردار و خطرناک با آمپول مرگ، از بین می روند.
نصیری گفت: سگ های سالم نیز پس از عقیم سازی برای نگهبانی به متقاضیان سپرده می شوند.
وی با بیان اینکه شهرداری کرج اعتبار ویژه ای برای جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد اختصاص داده است، اظهار کرد: روزانه 20 قلاده سگ در کرج زنده گیری می شود.
قائم مقام خدمات شهری شهرداری کرج ، علت ازدیاد سگ های ولگرد دراین کلانشهر را نزدیکی به روستاها و مراکز دامی دانست و افزود: این وضعیت سبب شده تا هر ماه شاهد ورود سگ های ولگرد بیشتری به حاشیه شهرباشیم.
وی، طرح زنده گیری و ساماندهی سگ های ولگرد را هزینه بر و دشوار توصیف کرد و گفت: با این حال برای پیشگیری از بیماری ها، این طرح با جدیت دنبال می شود.
وی همچنین از استمرار طرح امحای موش در مناطق دوازدهگانه کرج خبرداد و افزود: مردم می توانند مشکلات را دراین بخش از طریق سامانه 137 اطلاع رسانی کنند.
نصیری از شهروندان خواست برای پیشگیری از ازدیاد موش ها ، از ریختن زباله در معابر و جداول خودداری کنند.
در سال های گذشته سگ های ولگرد با اسلحه و سم امحاء می شدند که اکنون روش مناسبی جایگزین روش های گذشته شده است.

 

پسماند ایران : این روش در برخی شهرها در حال اجرا می باشد و در کرج روش مناسب و جدیدی برای  جمع آوری و ساماندهی سگ های ولگرد میباشد

 

 

 

 

منبع : ایرنا