جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی در آمل افزایش یافت

پنجشنبه 08 آبان 1393 ساعت 02:50

 

 

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آمل: جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی در آمل افزایش یافت


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با اشاره به استقبال مردم از طرح جمع‌آوری زباله خشک، گفت: جمع‌آوری زباله‌های بازیافتی در آمل افزایش یافت.
به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری آمل، محمد للهی از اجرای طرح آموزش تفکیک زباله از مبدا در منطقه محروم این شهر و اهدای هدایا به اهالی خبر داد و بیان داشت: اجرای طرح تفکیک زباله‌ها از مبدا نقش به‌سزایی در ساماندهی زباله‌ها و کم کردن زباله دفنی و زیباسازی شهری دارد.
وی هدف از این کار را فرهنگ‌سازی و تلاش برای شناخت بیشتر دانش‌آموزان از جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های تر و خشک عنوان کرد و افزود: تناژ مواد بازیافتی جمع‌آوری شده در شهر آمل به بیش از 30 تن رسیده که این افزایش چشمگیر به دلیل اطلاع‌رسانی از طریق بنـر، بروشور، پیامک، تیزر شهری و توزیع بروشور در بین شهروندان درباره نحوه فعالیت ایستگاه‌های ثابت و سیار جمع‌آوری زباله خشک با همکاری خوب مردم صورت گرفته و این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند.
این مسئول تصریح کرد: لازمه موفقیت در اجرای تفکیک زباله از مبدا همکاری شهروندان است و اگر مردم زباله‌های خود را از مبدا تفکیک کنند، جمع‌آوری و انتقال آنها به محل دفن و یا مکان‌های بازیافت آسان‌تر خواهد بود که علاوه بر رعایت بهداشت محیط، زیبایی معابر را نیز به دنبال دارد.