کارخانه کمپوست آزادشهر تکمیل می‌‌شود

پنجشنبه 08 آبان 1393 ساعت 03:05

 

 

مدیرعامل مدیریت پسماند گلستان: کارخانه کمپوست آزادشهر تکمیل می‌‌شود


  مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: کارخانه کمپوست شهرستان آزادشهر برای جمع‌آوری و بازیافت زباله‌های مردم شرق استان گلستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.


احمد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با اشاره به اهمیت اجرای طرح کارخانه کمپوست برای خدمت‌رسانی به مردم شرق استان اظهار کرد: مرحله دوم تکمیل کارخانه کمپوست شهرستان آزادشهر با 20 میلیارد ریال به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: این مرحله از کارخانه شامل خرید دستگاه ویندرو و راه اندازی خط تولید کود آلی است که دستگاه مورد نظر از کشور آلمان خریداری شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: سایت کمپوست شهرستان آزادشهر از سال 91 راه اندازی شده و تکمیل فاز نخست کارخانه با ظرفیت 250 تن در هر شیفت کاری با نصب تجهیزات مدرن انجام شد.
سردارزاده گفت: این کارخانه براساس طرح جامع مدیریت پسماند برای خدمت‌رسانی به مردم شرق استان گلستان راه‌اندازی و تکمیل شده است.
وی افزود: امیدواریم با توجه به ورود سیستم ویندرو به سایت آزادشهر و راه‌اندازی آن و همچنین تکمیل سالن تخمیر در آینده نزدیک مشکلات و معایب آن به صورت کامل رفع می‌شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گلستان افزود: هم‌اکنون برای پاکسازی 12 هکتار از عرصه محل دفن و پوشش کامل خاک و همچنین کاشت حدود 3 هزار اصله درخت و ایجاد کمربند سبز در این عرصه اقدام شده و هم‌اکنون نیز عملیات اجرایی حصارکشی اطراف محل‌های دفن و کارخانه با اعتبار بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه تولید زباله از موارد انکارنشدنی و ناگزیر زندگی بشری است سازمان مدیریت پسماند با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در تلاش برای اجرایی کردن طرح تفکیک زباله در مبداء با محوریت شهرداری‌ها است.