روزانه 160کیلوگرم زباله عفونی در خمین بی خطر می شود

پنجشنبه 08 آبان 1393 ساعت 11:40

 

 

روزانه 160کیلوگرم زباله عفونی در خمین بی خطر می شود

رییس شبکه بهداشت و درمان خمین گفت: روزانه 160کیلوگرم زباله عفونی در این شهربی خطر و همراه با زباله های دیگر دفن می شود.


'حشمت الله رضایی ' : با برآورد انجام شده روزانه 70کیلوگرم زباله عفونی در تنها بیمارستان شهرستان و بقیه نیز مراکز بهداشتی و درمانی این شهر تولید می شود.
وی با بیان اینکه معضل زباله های عفونی این شهرستان با تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) به دستگاه اتوکلا یا امحای زباله عفونی در تابستان امسال حل شده، اظهار کرد: برای خرید و نصب این دستگاه به مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است .
وی با بیان اینکه زباله های بیمارستانی یا همان زباله های ویژه و عفونی معضلی چندین ساله در خمین بود، گفت: زباله های بیمارستانی شامل بافت های زائد، عفونی، دارویی و رادیواکتیو و همچنین ظروف و وسایل مستعمل است که برای سلامت زیست محیطی را نیز در پی داشت.
رضایی با بیان اینکه تا قبل از تجهیز بیمارستان به دستگاه اتوکلاو زباله های عفونی غیر بهداشتی دفن می شدند، افزود: این زباله ها همچنان حاوی ترکیبات خطرناکی چون موادشیمیایی، دارویی، میکروبی و عوامل بیماری زا هستند.
وی اضافه کرد: برخی افراد سودجو با جمع آوری زباله های عفونی، آنها را به واحدهای صنعتی بازیافت می فروختند که این زباله ها بار دیگر وارد چرخه مصرف می شد و سلامت مردم را تهدید می کرد.
وی از تجهیز آزمایشگاه بیمارستان به دستگاه اتوآنالایزر در هفته جاری خبر داد و افزود : به حداقل رساندن تماس نمونه ها و کاهش خطر انتقال انواع بیماریها به پرسنل ، سرعت جوابدهی بالا نسبت به روشهای قدیمی و دستی
، به حداقل رساندن خطاهای تکنیکی و یکنواخت نمودن شرایط انجام تست ها از مزیت های استفاده از این دستگاه است . ضریب اشغال تخت بیمارستانی در خمین 61 درصد است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :ایرنا