2 هزار ماشین حمل زباله بین دهیاری‌های کشور توزیع می‌شود

جمعه 09 آبان 1393 ساعت 03:13

 

 

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: 2 هزار ماشین حمل زباله بین دهیاری‌های کشور توزیع می‌شود


معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها ‌و دهیاری‌های کشور گفت: تا پایان سال جاری 2 هزار دستگاه ماشین حمل زباله برای مدیریت پسماند بین دهیاری‌های کشور توزیع می‌شود.
محسن کوشش‌تبار  اظهار کرد: ارائه خدمات رفاهی و پشتیبانی بیشتر از مدیران روستایی زمینه تقویت آنها را فراهم کرده که به تبع آن روستاها نیز آبادتر می‌شوند.
وی با اشاره به نقش بی‌بدیل دهیاران در توسعه روستاها افزود: دهیاران در توسعه روستاها و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید نقش بی‌بدیلی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها ‌و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در راستای توسعه روستاها باید نسبت به برنامه‌ریزی مدون کوتاه‌مدت و بلندمدت و ارائه آموزش‌های لازم به دهیاران و روستاییان اقدام کنیم که استان قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در این زمینه الگوی خوبی برای دیگر استان‌های کشور به شمار رود.
کوشش‌تبار با اشاره به تخصیص اعتبار برای رفع مشکل مالی روستاها ادامه داد: با تدبیر وزیر کشور و پیگیری مسئولان امر در بند پنج تبصره 9 بودجه اعتبارات خوبی برای شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت و دهیاری‌ها پیش‌بینی شده که در رفع دغدغه‌های مالی روستاها مؤثر است.
به گفته وی در سال جاری نیز 600 میلیارد تومان اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده با مدیریت وزارت کشور و استان‌ها برای خرید تجهیزات برای دهیاری‌های روستاها اختصاص می‌یابد تا زیرساخت‌های روستایی توسعه یابد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها ‌و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و متناسب با نیاز روستاهای کشور در سال جاری 2 هزار و 900 دستگاه ماشین‌آلات از اعتبارات تعیین شده خریداری می‌شود که از این تعداد 2 هزار دستگاه ماشین حمل زباله برای مدیریت پسماند است که تا پایان سال جاری بین دهیاری‌های کشور توزیع می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : فارس