جمع‌آوری پسماند‌های پزشکی توسط شهرداری قانونی نیست

یکشنبه 11 آبان 1393 ساعت 04:58

 

 

 

معاون شهردار اصفهان: جمع‌آوری پسماند‌های پزشکی توسط شهرداری قانونی نیست


معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهردار اصفهان گفت: براساس قانون پسماند جمع‌آوری، انتقال و امحای پسماند‌های پزشکی به عهده دستگاه‌های مربوطه است و رسیدگی به وضعیت این پسماند‌ها توسط شهرداری قانونی نیست.
به گزارش پسماند ایران توسط شهرداری جمع‌آوری می‌شد، اظهار کرد: اما در حال حاضر براساس قانون پسماند و کارگروه مدیریت پسماند در استانداری، جمع‌آوری، انتقال و امحای پسماند‌های پزشکی باید توسط دستگاه‌های مربوطه صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه براساس این قانون جمع‌آوری، انتقال و امحای پسماند‌های پزشکی توسط شهرداری اقدامی غیر‌قانونی است، اضافه کرد: انتقال این پسماند‌ها قانون خاص خود را دارد و اگر چه برخی از این پسماند‌ها بی‌خطر‌سازی شده، اما پسماند‌های پزشکی بی‌خطر‌سازی شده باز هم با پسماند‌های عادی تفاوت دارد.
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهردار اصفهان تصریح کرد: شهرداری همچنان زباله‌های مطب‌های پزشکی را جمع‌آوری می‌کند و هر ساله حدود 500 میلیون تومان برای جمع‌آوری این زباله‌ها هزینه می‌کند.
وی ادامه داد: کمیته‌ای که باید برای پروژه‌های خاص در شهرداری تشکیل شود، باید عنوان شود که هر یک از این پروژه‌ها به ساز و کار خاص خود نیاز دارد.
گلستان‌نژاد با بیان اینکه شورای شهر اصفهان دارای خرید سهام برای احداث محل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی در اصفهان است، تاکید کرد: اقدامات مورد نیاز برای اجرای این پروژه در اصفهان در حال انجام است.
وی سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری را یک سازمان قانونی دانست و افزود: این سازمان یک سازمان غیر‌مصوب نیست و مصوبه قانونی وزارت کشور را دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : فارس