روستاهای استان بوشهر به دفع مکانیزاسیون پسماند مجهز می‌شوند

پنجشنبه 29 آبان 1393 ساعت 03:27

 

 

رستمی: روستاهای استان بوشهر به دفع مکانیزاسیون پسماند مجهز می‌شوند

 

پسماند ایران: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: روستاهای استان بوشهر به دفع مکانیزاسیون پسماند مجهز می‌شوند.


به گزارش پسماند ایران، شاپور رستمی بعداز ظهر چهارشنبه در نشست با روسای شوراهای اسلامی بوشهر با اشاره به نقش بسیار مهم شوراها، اظهار داشت: نقطه اتصال مردم و مسئولان شوراها هستند که می توانند نقش بسیار مهمی در پیگری خواسته‌ها و نیازهای مردم داشته باشند.

وی شوراها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد: شوراهای روستا نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی دارند و باید در کنار تلاش برای جذب اعتبارات و تصویب طرح‌های مناسب برای روستاها، زمینه را برای توسعه فرهنگی روستاها نیز فراهم کنند.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به کمبودها و مشکلات تامین آب در سطح روستاهای استان بوشهر، اذعان داشت: بیشتر آب استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود که این موضوع محدودیت‌هایی را در زمینه استفاده از منابع آبی ایجاد می‌کند.
وی بر لزوم فرهنگ‌سازی مناسب برای کاهش میزان آب مصرفی در روستاها تاکید کرد و افزود: در حال حاضر در روستاها سرانه مصرف آب بالا است که همه باید رعایت کنند تا شاهد کاهش مشکلات کم آبی باشیم.
رستمی در ادامه از تجهیز روستاهای استان بوشهر به دفع مکانیزاسیون پسماند، خاطرنشان ساخت: مطالعه دفع پسماند روستایی در استان بوشهر اجرا شده و برای دفع مکانیزاسیون پسماند برنامه ریزی می‌شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر همچنین از تصویب ۲۰ میلیارد ریال برای دفع پسماند ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان داشت: پاکسازی سواحل استان بوشهر از زباله یکی از مزایای مهم این طرح است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : مهر