اما و اگرهای افتتاح کارخانه کمپوست خرم آباد/ تامین "برق" تکلیف پروژه را روشن می کند

 

 

اما و اگرهای افتتاح کارخانه کمپوست خرم آباد/ تامین "برق" تکلیف پروژه را روشن می کند

پسماند ایران: قرار بود کارخانه کمپوست خرم آباد طی اواخر شهریورماه امسال به بهره برداری برسد در حالیکه مسئولان امر علت تأخیر در بهره برداری این پروژه را عدم تامین برق اعلام کرده اند، مشکلی که در صورت رفع، زمینه افتتاح فاز اول کارخانه را در دی ماه امسال فراهم می کند.
به گزارش پسماند ایران، رضا ماجدی مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید شهردار خرم آباد از محل کارخانه کمپوست این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارخانه کمپوست شهر خرم آباد در زمینی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع در حال احداث بوده که شامل دو فاز خط پردازش و تبدیل زباله تر به کود کمپوست است.
وی عنوان کرد: دستگاه های مورد نیاز این کارخانه از کارخانه تراکتورسازی تبریز خریداری شده اند که برای خرید این دستگاه ها ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد افزود: هم اکنون عوامل کارخانه تراکتورسازی تبریز در حال نصب این دستگاه ها بوده و مراحل پایانی نصب سپری می شود که هزینه نصب سوله، استراکچر، دستگاهها و آهن آلات سازه این کارخانه حدود ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
ماجدی هزینه های مورد نیاز برای احداث کارخانه کمپوست خرم آباد را حدود ۱.۵ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: با راه اندازی فاز دوم این کارخانه و تولید کود کمپوست در آن برای حدود ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی میزان تولید زباله در خرم آباد را ۳۰۰ تن در روز دانست و اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه کمپوست خرم آباد زباله های خرم آباد، بیران شهر، زاغه، دوره چگنی و حومه شهر خرم آباد تبدیل به کمپوست خواهد شد.
ماجدی از افتتاح فاز اول کارخانه کمپوست در دی ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: فاز اول کارخانه کمپوست شهر خرم آباد که شامل خط پردازش زباله است تا اواسط دی ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.
بنابر این گزارش این سخنان مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد در حالی است که این مقام مسئول اوایل شهریور ماه سالجاری در بازدید دیگری که شهردار خرم آباد از کارخانه کمپوست به عمل آورده بود از راه اندازی فاز نخست این کارخانه طی ۲۰ روز آینده یعنی هفته دولت خبر داده بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر عملی نشدن وعده افتتاح این کارخانه پس از گذشت سه ماه از بازدید قبلی گفت: قبل از نصب دستگاه های این کارخانه ابتدا بایستی آن ها را تست کرد و این امر مستلزم تامین برق در منطقه است که برای تامین شبکه برق به این محل امور برق شهرستان خواهان پرداخت هزینه های زیادی از شهرداری خرم آباد بوده و این امر عامل به تعویق افتادن راه اندازی خط پردازش کارخانه شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری خرم آباد این پروژه را جزء پروژه های ملی خواند و اظهار داشت: از استانداری لرستان و امور برق شهرستان خرم آباد تقاضا داریم همکاری لازم را برای راه اندازی هر چه سریعتر این کارخانه داشته باشند چرا که اگر این کارخانه حتی یک روز زودتر هم راه اندازی شود برای جلوگیری از کم کردن آلودگی ها موثر خواهد بود.
ماجدی اضافه کرد: اگر مسئولان امور برق شهرستان مقداری از حساسیت های اداری را کم و اقدام به برق رسانی به این کارخانه کنند خط پردازش زباله زودتر به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

منبع : مهر