۴۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله‌ها

شنبه 01 آذر 1393 ساعت 02:59

 

 

۴۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع آوری زباله‌ها


رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: سالانه ۴۵۰ میلیارد تومان از منابع مردم صرف جمع آوری زباله‌ها می‌شود که باید این هزینه از طرف شرکت‌های جمع آوری کننده زباله پرداخت شود.

 


به گزارش پسماند ایران، رحمت‌الله حافظی عضو کمیسیون محیط زیست در رابطه با جمع آوری زباله و پسماندها به روش نوین، افزود: زباله کالای با ارزشی است و شرکت‌هایی که با تفکیک زباله و استفاده بهینه از بعضی مواد آن و تبدیل به کمپوست منابعی را جذب می‌کنند باید هزینه زباله جمع آوری شده را پرداخت کنند.
وی افزود: زباله‌های جمع آوری شده باید در قالب مزایده به شرکت‌های جمع آوری کننده فروخته و مبالغی نیز از پیمانکاران شرکت‌ها گرته شود.
حافظی بیان داشت: باید مواد بازیافتی زباله را به صورت مکانیزه به کمپوست تبدیل کرد.
این عضو شورا اظهار داشت: نیروهای بازیافت زباله در جنوب سایت کهریزک وجود دارد اما به واسطه تأخیر شهرداری در عمل به تعهداتش درخصوص رساندن شبکه برق و تأمین راه دسترسی و محصور ساختن این نیروها به صورت کامل انجام نشده عملیات اجرایی نیروگاه‌ها انجام نمی‌شود.
حافظی گفت: استفاده از تجارب بین‌المللی بازیافت زباله برای تولید انرژی از آخرین متدهایی است که در دنیا انجام می‌شود و در کشور ما هم به جز موضوع تولید برق متولیان از بقیه موارد بهره می‌برند.
وی تصریح کرد: ایراد اساسی درخصوص جمع آوری و بازیافت زباله‌ها این است که سالانه نباید ۴۵۰ میلیارد تومان از منابع مردم صرف جمع آوری زباله‌ها شود و باید شرکت‌های جمع آوری کننده مبالغی به خزانه شهر بابت مواد با ارزش زباله واریز کنند که این مهم در شهر تهران رخ نداده است.
حافظی تأکید کرد: تذکر اصلاح این مطلب را به شورای شهر تهران داده‌ایم و امیدواریم که در برنامه سال آینده شهرداری بتوانیم این طرح را اعمال کنیم.
وی خاطر نشان کرد: جمع آوری زباله‌ها توسط شهرداری باید به مزایده گذاشته شود چنانکه در شرایط فعلی به مناقصه گذاشته شده و امیدواریم در بودجه سال ۹۴ شاهد چنین وضعی نباشیم و بتوانیم این مسئله را اعمال کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

منبع :افکارنیوز