سه واحد آلاینده محیط زیست در خواف پلمپ شد

شنبه 01 آذر 1393 ساعت 11:31

 

 

 

سه واحد آلاینده محیط زیست در خواف پلمپ شد


مسوول اداره حفاظت محیط زیست خواف از پلمپ سه واحد غیر مجاز و آلاینده در این شهرستان خبر داد.


به گزارش روز شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی 'عباس طاهریان' افزود: واحدهای متخلف که بدون توجه به اخطاریه های محیط زیست به فعالیت غیرمجاز خود اصرار داشتند با حکم مقام قضایی پلمپ شدند.
وی گفت: در پی پایش محیط زیستی، مواجهه با آلودگی از سوی یکی از پیمانکاران مجتمع سنگ آهن سنگان و صدور اخطاریه های لازم که با بی توجهی مسئولان آن شرکت همراه بود، این اداره شکوائیه ای تقدیم مقام قضایی نمود و موضوع به دستور پلمپ واحد منجر شد.
مسوول اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود: بر اساس این دستور قضایی از تمامی فعالیتهای شرکت جلوگیری شد و به لحاظ کیفری نیز مسولین آن تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
وی در خصوص اجرای حکم پلمپ واحد دوم نیز گفت: این واحد هم از پیمانکاران مجتمع سنگ آهن سنگان بود که در زمینه خرد کردن سنگ آهن فعالیت دارد و از این بابت باعث آلودگی شدید هوا در کنار سایر آلودگیهای محیطی مانند آلودگی خاک منطقه شده است.
او افزود: در برابر بی توجهی مسوولان این واحد به تذکرات و اخطاریه های صادره، با صدور شکوائیه در دادسرای خواف و دستور مقام قضایی واحد مذکور پلمپ شد و مسوولان شرکت نیز جهت پاسخگویی تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.
طاهریان در خصوص واحد سوم متخلف نیز بیان کرد: این واحد خرید ضایعات بدون اخذ هرگونه مجوزی در حاشیه جاده ی خواف - قاین در ابتدای شهر نشتیفان مشغول فعالیت بود.
وی گفت: این اقدام توام با ایجاد آلودگی همراه بود بطوری که با آتش زدن لاستیک موجبات آلودگی شدید هوا را فراهم نموده بود و با پراکندگی ضایعات و زباله ها در حاشیه جاده و باغهای اطراف علاوه بر آلودگی خاک موجب از بین رفتن زیبایی فضای محیط شده بود.
مسوول اداره حفاظت محیط زیست خواف افزود: در پی بی توجهی به اخطاریه های صادره، با شکایت محیط زیست و دستور دادستان عمومی و انقلاب خواف از ادامه فعالیت این واحد نیز جلوگیری شد.مرکز شهرستان 122 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :ایرنا