انتقال روزانه ۹ هزار تن زباله به کهریزک/ آلودگی آبهای زیرزمینی در کهریزک

شنبه 01 آذر 1393 ساعت 11:46

 

 

انتقال روزانه ۹ هزار تن زباله به کهریزک/ آلودگی آبهای زیرزمینی در کهریزک

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک گفت: عدم همکاری ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان با مدیریت شهری از یک سو و مرکز زباله آرادکوه را می توان از معضلات کنونی کهریزک نامید به نحوی که هم اکنون روزانه ۹ هزار تن زباله به این شهر انتقال می یابد.
علیرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکل عدم تعامل و همکاری دستگاه ها و ادارات با شورا و شهرداری به عنوان معضل کنونی شهر اظهار داشت: یکی از مشکلات شهر کهریزک بر می گردد به مشکل کل شوراها در کشور، چرا که در قانون اساسی ذکر شده ادارات هر شهر باید به مصوبات قانونی شوراها احترام بگذارند، اما متأسفانه اداره ها و دستگاه های خدمات رسان از این مهم پیروی نمی کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون رویکرد ما با دستگاه‌ها تعاملی بوده، افزود: هر دستگاهی که با مدیریت شهری همراهی کرده ما هم در حد توان بیش از چیزی که همراهی کردند، همکاری کردیم.
آلودگی آبهای زیرزمینی در منطقه کهریزک
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک، مرکز زباله کهریزک را از دیگر معضلات کنونی شهر عنوان کرد و اظهار داشت: با آزمایش هایی که محیط زیست و وزارت بهداشت انجام داده اند، مرکز بازیافت زباله آرادکوه به دلیل دفن غیراصولی زباله و ایجاد دریاچه ای از شیرابه، آب های زیر زمینی منطقه را آلوده کرده است.
این مسئول عنوان کرد: همچنان طرز تدفین زباله ها بسیار سنتی و کاملا اشتباه است، زباله های خشک و تر با هم دفع می شوند، زباله های تر پس از تبدیل به پوسته به شیرابه تبدیل می شوند و اکنون یک دریاچه چند هکتاری از شیرابه ها را تشکیل داده اند و به حدی آلودگی آن زیاد است که هیچ پرنده و حشره ای به سمت آن نمی رود و متأسفانه به دلیل آن که در ارتفاع قرار گرفته است، شیرابه ها از لایه های زمین نفوذ کرده و تمام منابع آبی منطقه کهریزک را آلوده کرده است.
عباسی یادآور شد: اکنون برای تأمین آب شرب کهریزک مجبور به حفر چاه در منطقه احمدآباد مستوفی شده اند و آب را به این منطقه منتقل می کنند.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک با بیان اینکه شهرداری تهران روزانه ۹ هزار تن زباله به مرکز زباله آرادکوه انتقال می دهد، افزود: روزانه حجم بسیار سنگینی از زباله به این منطقه به وسیله تریلر منتقل می شود که علاوه بر از بین بردن استحکام و تمام زیرساختهای آسفالت، شیرابه های این زباله ها، آسفالت معابر و خیابان ها را از بین برده که باعث تحمیل بار مالی بسیار زیادی به شهر کهریزک شده است.