مراکز دفن زباله در روستاها ایجاد شود/ ضرورت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها

یکشنبه 02 آذر 1393 ساعت 11:23

 

 

مراکز دفن زباله در روستاها ایجاد شود/ ضرورت جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها

 معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ایجاد مراکز دفن زباله در روستاهای استان ضروری است و دهیاری ها باید نسبت به آن اقدام کنند.


به گزارش پسماند ایران، محمدصادق پورمهدی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه پسماند استان اظهار داشت: دهیاری‌ها باید با هماهنگی حفاظت محیط زیست در اسرع وقت نسبت به احداث مراکز دفن زباله در روستاها اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ادامه داد: متاسفانه شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی و پسماندهای خانگی در کنار جاده ها هستیم که باید هر چه زودتر نسبت به جلوگیری از این امر اقدام کرد.
پورمهدی با اشاره به همکاری اداره کل راه و شهرسازی در امر پاکسازی جاده ها گفت: اداره کل راه و شهرسازی موظف به پاکسازی حاشیه جاده‌های بین شهری است و باید نسبت به انجام این امر اقدام کند.
وی تشکیل کمیته بررسی پسماندهای بیمارستانی و پزشکی استان را ضروری دانسته و گفت: تشکیل این کارگروه برای بی‌خطرسازی و امحای زباله‌های پزشکی ضروری است و کارشناسان این حوزه باید وارد عمل شوند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حفظ بهداشت عمومی و رعایت مسایل زیست‌ محیطی اظهار داشت: در این زمینه از تمامی مراجع می خواهیم برخورد قاطعی با خاطیان داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : مهر