روزانه 15 تن زباله در فومن تولید می شود

یکشنبه 02 آذر 1393 ساعت 11:29

 

 

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فومن: روزانه 15 تن زباله در فومن تولید می شود


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: 41 واحد درمانی دارای پسماند عفونی در فومن وجود دارد .
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه گیلان، علی اصغر روشنی امروز در جلسه محیط زیست فومن گفت: بخش مرکزی فومن دارای 107 روستا و 78 دهیاری است که روزانه 15 تن زباله در این بخش تولید می شود.
وی اضافه کرد: در راستای مدیریت و کنترل صحیح زباله های روستایی، نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی برای 78 دهیار روستاهای بخش مرکزی شهرستان فومن اقدام شده است.
روشنی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با همکاری بخشداری مرکزی، محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان برگزار شده و طی این دوره به اهمیت حل مشکل زباله با اجرای طرح تفکیک از مبدا و تاثیرات منفی و زیانبار این زباله ها بر سلامتی مردم و روستائیان تاکید شده است، تصریح کرد: در این کارگاه با ارائه پاورپوینت های آموزشی راههای صحیح مدیریت زباله های روستایی از جمله اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، ورمی کمپوست، کنترل شیرابه زباله و... به حاضران آموزش داده شد و مقرر گردید، همین آموزش ها بصورت چهره به چهره با خانوارهای روستایی انجام پذیرد.
رییس اداره محیط زیست فومن با اشاره به اینکه گردشگران این شهرستان نیز زباله های زیادی به حجم زباله های این شهرستان می افزایند، اضافه کرد: محور گردشگری قلعه رودخان نیز در این شهرستان واقع شده است و هرساله پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران است.
وی در ادامه ساماندهی پسماندهای پزشکی این شهرستان را از اولویت های کاری این اداره عنوان کرد و از پایش مشترک محیط زیست و مراکز درمانی در شهرستان فومن خبر داد.
وی افزود: در راستای نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندهای پزشکی و حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب این پسماندها، بازدید مشترک محیط زیست و شبکه بهداشت از درمانگاهها، مطبها، آزمایشگاهها و مراکز درمانی فومن انجام شد.
روشنی تصریح کرد: طی این بازدیدها بر روند صحیح تفکیک، بسته بندی، جمع آوری، نگهداری، حمل و نقل و امحا و بی خطر سازی زباله های عفونی تأکید شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: در شهرستان فومن 41 واحد درمانی دارای پسماند عفونی وجود دارد که تقریباً همگی آنها نسبت به عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی جهت انتقال و بی خطرسازی پسماندها قرارداد بسته اند