اولین شهرک بازیافت کشور در سمنان احداث می شود

دوشنبه 03 آذر 1393 ساعت 03:04

 

 

 

اولین شهرک بازیافت کشور در سمنان احداث می شود


فرماندار شهرستان سمنان گفت: اولین شهرک بازیافت کشور در زمین ۲۰ هکتاری و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در شهرستان سمنان احداث می شود.


به گزارش پسماند ایران، حسن سعدالدین در جلسه کمیته پسماند شهرستان سمنان در محل فرمانداری این شهرستان با اشاره به اینکه ساماندهی پسماندهای موجود ضمن احیای بخشی از سرمایه های ملی کشور در افزایش سطح بهداشت و کاهش مشکلات زیست محیطی و ایجاد اشتغال پایدار و زیباسازی شهری نقش بسزایی دارد اظهار داشت: این شهرک زمینه مشارکت بیشتر مردم با فرهنگ شهرستان در تفکیک زباله از مبدا را فراهم می کند.
وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت ضایعاتی های خیابان احمد پناهی و در بخشی از محلات سمنان و در مجاورت بلوار سفیر در جاده سمنان به روستای اعلا در یکسال گذشته زمینه اجرای این طرح را بوجود آورد.
فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به احداث اولین شهرک بازیافت کشور در زمین ۲۰ هکتاری و با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در شهر سمنان گفت: این طرح با تایید شورای توسعه برنامه ریزی استان و با مشارکت شهرداری سمنان و سازمان پسماند و همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن و محیط زیست اجرا می شود.
سعدالدین تصریح کرد: جلوگیری از فعالیتهای ضایعاتی های غیر مجاز و حرکت در مسیر قانون و جلوگیری از تردد خودروهای غیر مجاز حمل نقل پسماندهای خشک و کاهش سرقت های خرد در سطح شهر و جلوگیری از فعالیت اتباع خارجی در این بخش از دیگز مزیت های ساخت این شهرک است.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری سمنان نیز در این جلسه با اشاره به جمع آوری روزانه ۹۰ تن زباله خانگی در شهر سمنان از تدوین طرح جامع شهرک بازیافت سمنان در سه فاز خبر داد و گفت: فاز اول بر اساس شیوه نامه اجرایی تدوین شده در ۳۰ انبار با نقشه برداری و پهنه برداری و بلوار کشی و ساخت ساختمان نگهبانی، جدول گذاری و نصب تیر برق و تامین آب شهرک و ساخت سوله در سه ماه با تکمیل جاده دسترسی به مسافت یک کیلومتر انجام خواهد شد.
پیوندی با اشاره به برنامه های اطلاع رسانی و آگاهسازی آموزشی و آموزش عمومی از طریق مدارس و مساجد و صدا و سیمای مرکز استان گفت: با مشارکت مردم از سال ۹۱ تا کنون با انجام تفکیک زباله از مبدا ۱۵ تن از زباله شهر سمنان کاهش پیدا کرده است.
در پایان مقرر شد اداره کل محیط زیست استان سمنان گزارشی در خصوص ساماندهی پسماندهای صنعتی شهرستان سمنان و وضعیت جمع آوری و دفن پسماندهای عفونی در جلسه آتی در کمیته ارائه کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : مهر