امضاء تفاهم نامه دانشگاه آزاداسلامی و استانداری مازندران برای پسماند آمل+سند

دوشنبه 03 آذر 1393 ساعت 03:25

 

 

 

 

امضاء تفاهم نامه دانشگاه آزاداسلامی و استانداری مازندران برای پسماند آمل+سند


دانشگاه آزاداسلامی و استانداری مازندران برای اجرای طرح امحای زباله های شهری به وسیله پلاسما در شهر آمل تفاهم نامه همکاری امضاء کردند .


پسماند ایران، هدف از این تفاهم نامه که به امضاء حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و ربیع فلاح استاندار مازندران رسید تحقق راهبرد توسعه فناوری در بکارگیری روش های نوین و کارآمد در مدیریت پسماند با تضمین ملاحضات زیست محیطی و بهره برداری از مزیت های مرتبط با امحاء و بازیافت زباله شهری و صنعتی و در نهایت تبدیل آن به انرژی در راستای ارتقاء سلامت شهروندان و محیط زیست است .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت : با حمایت پژوهشکده پلاسمای این دانشگاه ، طرح تحقیقاتی تاثیر پلاسما روی پسماند به صورت آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام شده است و دانشگاه آزاد اسلامی توان لازم جهت توسعه فناوری برای حل مشکلات مرتبط با محیط زیست بخصوص امحاء و بازیافت زباله شهری بر اساس آخرین فناوری و پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا یعنی تکنولوژی پلاسمای حرارتی برای امحاء و تولید انرژی از زباله را داراست که این توانایی در راستای ماموریت دانشگاه جهت انجام مطالعات و اجرایی نمودن آن برای رفع تنگناها و پاسخ به سوالات عملیاتی کارفرما به کار گرفته خواهد شد .
میرزاده ادامه داد : در ادامه کار و برای صنعتی شدن این طرح با اعلام آمادگی شهرداری آمل در تامین زمین و بخشی از سرمایه مورد نیاز ، این طرح در این شهرستان اجرا می شود .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد : دفن غیر بهداشتی زباله ها و جاری شدن شیرابه معضل اصلی مازندران و دیگر استان های کشور است .
وی گفت : روزانه سه هزار و ۱۵۰ تن زباله در استان مازندران تولید می شود که سهم زباله های شهری از این میزان یکهزار و ۷۰۰ تن است .
میرزاده هزینه اجرای این طرح را ۵۲۰ میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت : تاکنون در چندین کشور این طرح با سه برابر این قیمت اجرایی شده است .
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد : پنج هزار کیلو وات انرژی به این روش تولید می شود .
میرزاده به مسئولان استان قول مساعد داد تا با یاری و همکاری همه ، این طرح در استان مازندران به مرحله اجرا برسد .


متن تفاهم نامه همکاری مطالعاتی ، فناوری و عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی و استانداری مازندران در مدیریت پسماند به شرح ذیل می باشد :