آغاز طرح پایلوت تفکیک زباله از مبدا در تنکابن

دوشنبه 03 آذر 1393 ساعت 10:52

شهردار تنکابن خبر داد آغاز طرح پایلوت تفکیک زباله از مبدا در تنکابن


شهردار تنکابن از آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهرستان به‌ صورت پایلوت و با برنامه‌ریزی‌های مدیریت پسماند شهرداری خبر داد.

پسماند ایران : آغاز طرح پایلوت تفکیک زباله از مبدا در تنکابن عقیل عشوری امروز  در تنکابن، اظهار داشت: از صبح امروز طرح تفکیک زباله از مبداء به صورت پایلوت در منطقه «سبز میدان» آغاز شد.


وی افزود: در این طرح نیروهای ویژه مدیریت پسماند دوشنبه هر هفته از ساعت هفت صبح تا 12 اقدام به جمع‌آوری زباله‌های خشک تفکیک شده منازل و اماکن می‌کنند.
شهردار تنکابن تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر کسب درآمد از محل جمع‌آوری زباله‌های خشک یک حرفه پردرآمد شده است و نیز از سویی مدیریت پسماند و جمع‌آوری و ساماندهی آن برای شهر و شهرداری یک هزینه گزاف محسوب می‌شود پس باید درآمدهای حاصله از جمع‌آوری زباله خشک صرف شهر و شهرداری برای مدیریت بهتر شود.
عشوری تاکید کرد: با توجه به مسائل موجود سرقت زباله و سوءاستفاده از اجرای این طرح دور از انتظار نیست به همین منظور در اجرای این طرح شاخصه‌هایی در نظر گرفته شده است که از شهروندان تنکابن انتظار داریم برای پیشگیری از سرقت زباله به آن‌ها توجه کنند.
وی افزود: نیروهای ویژه مدیریت پسماند در این طرح دارای شاخصه‌هایی شامل وانت نیسان آبی رنگ با آرم مدیریت پسماند و شهرداری و نیروهای آن با لباس کار آبی و دارای آرم مدیریت پسماند شهرداری و کارت شناسایی ویژه آن مدیریت هستند. شهردار تنکابن در ادامه اظهار داشت: شهروندان در این طرح پس از دریافت کیسه‌های نایلونی آبی رنگ با آرم مدیریت پسماند شهرداری، علاوه بر جداسازی زباله‌های خشک از تر، برای آسیب‌ ندیدن آن‌ها هیچ‌گاه کیسه زباله‌های خشک که شامل شیشه، انواع کاغذ و مقوا، انواع پلاستیک، انواع فلزات هستند را در فضای رو باز قرار ندهند و در جایی دور از باران نگهداری کنند تا آن‌ها را به نیروهای ویژه تحویل دهند و فقط زباله تر را در کیسه در بسته بیرون خانه و حیاط کنار درب منزل قرار دهند.
عشوری با تقدیر از همه کسانی که در این طرح شهر و شهرداری را یاری می‌کنند، یادآور شد: شهروندان در صورتی‌که در روز موعد مقرر نتوانستند زباله‌های خشک را به نیروهای پسماند تحویل دهند با برقراری تماس به شماره تلفن 54287571 مدیریت پسماند می‌توانند مسئولان را برای تسهیل این مورد در جریان کار قرار دهند و نیز با مراجعه به سایت پسماند به آدرس اینترنتی pasmond.toneka.ir علاوه بر دریافت اطلاعات تکمیلی از روند اجرایی طرح بیشتر اطلاع حاصل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس