شهرهای شمالی کشور به سیستم زباله سوز مجهز می‌شود

سه شنبه 04 آذر 1393 ساعت 11:27

 


 

 

رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران: شهرهای شمالی کشور به سیستم زباله سوز مجهز می‌شود

 


پسماند ایران : رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران گفت: با توجه به اینکه دفن زباله در شهرهای شمالی کشور به لحاط بالا بودن زه‌آب امکان‌پذیر نیست، این شهرها امسال به سیستم زباله سوز مجهز می‌شود.


به گزارش پسماند ایران، محمدعلی عبدلی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مدیریت دفع و دفن پسماند شهری از ضروریات است اظهار داشت: دفع و دفن پسماندها به عهده شهرداری‌ها قرار داده شده ولی این مهم باید مد نظر باشد که تمامی دستگاههای دست‌اندر کار به ویژه بخش خصوصی باید در این حوزه فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه دولت مردان باید برای دفع پسماند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تصریح کرد: برای مدیریت بهداشتی دفع پسماند باید بخش‌های خصوصی با ارائه آموزش‌های لازم فعال شوند.
رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران با تاکید بر این نکته که مدیریت پسماند در استانهای مختلف باید به عزم ملی تبدیل شود افزود: در استان بوشهر باید عزم استانی ایجاد شود و شهرداری‌ها باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرند.
عبدلی، بر فعال شدن کمیته مدیریت پسماند در شهر داری‌ها تاکید و تصریح کرد: این کمیته باید فعال شود و مدیریت پسماند را در اولویت قرار دهد.
وی، با بیان اینکه روزانه 7 هزار و 500 تن زباله در تهران تولید می‌شود گفت: یک ششم از این زباله‌ها در حوزه سبزی‌جات است که می‌توان با آموزش‌های لازم به فروشندگان نسبت به کاهش پسماند سبزی اقدام کرد.
رئیس انجمن مهندسی و مدیریت پسماند ایران با بیان اینکه تیم جمع‌آوری پسماندهای شهری باید باسواد و باهوش باشد افزود: اکنون در 1300 شهر کشور روزانه افزون بر50 هزارتن زباله تولید می‌شود که این خود نیازمند تکمیل شدن تیم تخصصی مدیریت پسماند است.
عبدلی با اشاره به مشکلات برخی از شهرهای کشور در دفن پسماند خاطرنشان کرد: برخی از شهرهای ساحلی کشور که زه‌آب اراضی بالا است نسبت به دفن پسماند دچار مشکل هستند که برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این مهم شده است.
وی از تجهیز شهرهای شمالی به سیستم‌های زباله سوز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه دفن زباله در شهرهای شمالی کشور به لحاظ بالا بودن زه‌آب امکان‌پذیر نیست، این شهرها امسال به سیستم زباله سوز مجهز می‌شود.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری تسنیم