طرح تفکیک زباله در کاشمر اجرایی می‌شود

سه شنبه 04 آذر 1393 ساعت 11:37

 

رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر: طرح تفکیک زباله در کاشمر اجرایی می‌شود


رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر از اجرای طرح تفکیک زباله در کاشمر تا پایان امسال خبر داد.


پسماند ایران: طرح تفکیک زباله در کاشمر اجرایی می‌شود مهدی جمعه‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر اظهار کرد: اجرای طرح تفکیک زباله به منظور جلوگیری از هدر رفت منابع، یکی از نیازهای مهم به شمار می‌رود.
وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به منظور رسیدگی به وضع فعلی جمع‌آوری و محل تخلیه زباله‌ها یادآور شد: جمع‌آوری و دفن غیر اصولی زباله‌ها که در آن اصول صحیح دفن پسماند رعایت نشود به مکانی برای تجمع حیوانات ناقل بیماری تبدیل می‌شود.
رئیس حفاظت محیط زیست کاشمر با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله کمک شایانی به حوزه بهداشت، محیط زیست و شهرداری است، گفت: همه ساله با به‌کارگیری حجم زیادی مواد اولیه، هزینه نیروی کار و انرژی صرف تولید وسایل می‌شود که پس از استفاده ضایعات آن تبدیل به زباله می‌شود که برای جمع‌آوری و دفن آن باید هزینه‌های زیادی صرف شود.
وی با بیان اینکه 80 درصد مواد موجود در زباله‌ها قابل بازیافت و استفاده مجدد در چرخه تولید است، افزود: امیدواریم با اجرایی شدن طرح تفکیک زباله در شهر کاشمر شاهد ارتقای فرهنگ مردم و نیز کاهش هزینه‌های اضافه برای جمع‌آوری و دفن زباله‌ها و بهبود وضعیت بهداشتی باشیم.
جمعه‌پور افزود: اجرایی کردن طرح تفکیک به صورت آزمایشی در برخی نقاط شهر، بازدید میدانی اعضای کارگروه از زباله‌گاه‌ها، آموزش دانش‌آموزان طرح همیار محیط زیست در ارتباط با پسماند و استفاده از نخاله‌های ساختمانی برای پوشش در زباله‌گاه از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند در جلسه اخیر بوده است.