اتاق فکر سازمان مدیریت پسماند قم تشکیل شود

چهارشنبه 05 آذر 1393 ساعت 15:40

 

اتاق فکر سازمان مدیریت پسماند قم تشکیل شود

 

پسماند ایران : شهردار قم بر تشکیل اتاق فکر برای بهره گیری از ایده‌ها و برنامه‌های جدید در سازمان مدیریت پسماند تأکید کرد و گفت: با تشکیل اتاق فکر، ایده‌های نو و جذاب پردازش می‌شود و می‌توان بهترین طرح‌ها را به بهترین شیوه ممکن اجرایی کرد.


به گزارش پسماند ایران  به نقل از خبرگزاری مهر، هشتمین جلسه هیئت مدیره سازمان مدیریت پسماند ظهر چهارشنبه با حضور محمد دلبری، شهردار قم برگزار شد.


محمد دلبری، شهردار قم در این جلسه به تشکیل اتاق فکر برای بهره گیری از ایده‌ها و برنامه‌های جدید در سازمان مدیریت پسماند اشاره و اظهار کرد: با تشکیل اتاق فکر، ایده‌های نو و جذاب پردازش می‌شود و می‌توان بهترین طرح‌ها را به بهترین شیوه ممکن اجرایی کرد.
خلاقیت و نوآوری دو واژه‌ای بود که شهردار قم از مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و مجموعه این سازمان خواست که در بحث فرهنگسازی به کار ببندند.
دلبری با بیان اینکه مدیریت و مجموعه فعلی مدیریت پسماند توانسته‌اند تحول خوبی را ایجاد کنند، گفت: نگاه و افق خوبی در سازمان مدیریت پسماند ترسیم شده که امید است به آن دست یابند.
شهردار قم در این جلسه که با حضور رئییس و اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و معاونان سامَپ قم برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت و توانمندی مدیریت و مجموعه سازمان بیش از این‌ها است و انتظاری که از آن‌ها می‌رود به اندازه توان و ظرفیت واقعی آن‌ها است.
وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری همواره باید از عملکرد خود ارزیابی داشته باشد، گفت: سازمان مدیریت پسماند برنامه‌های خوبی را شکل داده است و با ارزیابی خود می‌تواند برنامه‌های آتی خود را محقق کند.
به گفته دلبری، این موضوع که سازمان مدیریت پسماند به سازمان شهرداری‌ها کمک فکری بدهد خوب است اما این مجموعه باید خود را با دیگر سازمان‌های موفق نیز ارزیابی کند.
شهردار قم با اشاره به این سخن از امام علی (ع) که خود را با زیردست مقایسه نکنید، به این موضوع اشاره کرد که مقایسه با افراد و مجموعه‌های موفق، زمینه رشد و پیشرفت را فراهم خواهد ساخت.
اقدامات جذاب در زمینه تشویق مردم در زمینه تفکیک زباله
وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگسازی در حوزه پسماند می‌توان اقدامات جذابی انجام داد، همچنین در حوزه مشارکت مردم در زمینه طرح تفکیک از مبدا، می‌توان بلیط‌های استخر، کارتینگ و یا لوازم التحریر را در اختیار آن‌ها قرار داد.
به گفته شهردار قم، نوآوری و خلاقیت لازمه فرهنگ سازی و تشویق به انجام امور مرتبط با فرهنگ شهروندی است و این موضوع را می‌توان با تشکیل اتاق فکر سازمان تقویت کرد.
ایده‌های نو و کارهای جدید، کلیدی‌ترین سخنان دلبری بود که از مدیریت و مجموعه سامَپ خواست در برنامه‌های خود قرار دهند تا حضور مردم در اجرای برنامه‌های فرهنگی تقویت شود.
شهردار قم در ادامه افزود: باید در افقی نزدیک، با استفاده از فرهنگ‌سازی به نقطه‌ای برسیم که مردم نظافت شهر را کنترل کنند.
وی با اشاره به نقش مردم در زمینه رعایت نظافت شهری، افزود: اینکه در برنامه‌های مدیریت پسماند دیده شود که در سال‌های آینده، شهر قم بدون پاکبان باشد به این معنی است که مردم در زمینه فرهنگ شهروندی به نقش خود واقف هستند.
آقایان اصفهانیان مقدم، فقیری، نیکجو و صولی به ترتیب رئیس و اعضای هیئت مدیره سامَپ، حسن بختیاری عضو شورای اسلامی شهر و ناظر سازمان و رضا بامداد اصل مدیرعامل سامَپ قم در این جلسه حضور داشتند.
حاضران این جلسه در جریان اقدامات سازمان در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی که توسط مدیرعامل و معاونان اداری - مالی، اجرایی و فنی به ترتیب آقایان شکوری، شریفی‌نژاد، عسگری ارائه شد، قرار گرفتند.
در هشتمین جلسه هیئت مدیره سامَپ قم که در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد، گزارش پیشرفت احداث کارخانه تفکیک زباله در مقصد از سوی بامداد اصل، مدیرعامل سامَپ قم ارائه شد و موارد مرتبط با این موضوع با حضور شهردار و توضیحات مدیرعامل کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.
جمع آوری، زنده گیری و امحا حیوانات پرخطر (سگ‌های ولگرد)، بهسازی ورودی سایت البرز، اجرای مرحله دوم قرعه کشی بازیافت، ساماندهی غرفه‌های طرح تفکیک از مبدا و... از جمله اقدامات سامَپ قم است که بامداد اصل در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.