طرح مطالعاتی جایگاه جدید دفن زباله هرسین در انتظار لطف شهرداری و شورای شهر شهرستان

یکشنبه 09 آذر 1393 ساعت 03:46

 

طرح مطالعاتی جایگاه جدید دفن زباله هرسین در انتظار لطف شهرداری و شورای شهر شهرستان/چرا زباله بخش بیستون در هرسین تخلیه می شود؟


انبار و دفن غیراصولی زباله مشکلی است که گاه به شکل یک تهدید جدی، سلامت جامعه را به خطر انداخته و در صورت عدم توجه دست اندرکاران امور شهری، فجایع زیست محیطی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار دیوانگاه، انبار و دفن غیراصولی زباله مشکلی است که گاه به شکل یک تهدید جدی، سلامت جامعه را به خطر انداخته و در صورت عدم توجه دست اندرکاران امور شهری، فجایع زیست محیطی جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و این روزها در هرسین این پدیده به عینه خودنمایی می کند.
هر چند مدیران و مسئولان این حوزه اعلام می کنند که این مشکل در حال پیگیری است ولی واقعیت عینی درشهرستان خلاف آن را نشان می دهد.
در حال حاضر بیشتر زباله ‌های تولید شده در هرسین در جایگاه ‌فعلی دفن زباله تخلیه و روی هم تلمبار می‌ شود و هیچگونه عملیات امهایی نیز روی آنها صورت نمی گیرد و این در حالی است که متأسفانه شنیده ها از تخلیه زباله بخش بیستون در این مکان هم حکایت می کند.
با توجه به پیگیری های مهندس شریفی معاون فرماندار دررابطه با این مسئله مهم در شهرستان و اتمام کار مطالعاتی جایگاه جدید دفن زباله متأسفانه با گذشت دو ماه ازاتمام این مطالعات همچنان شاهد بی تفاوتی شورای محترم و شهرداری هستیم..
با توجه به مطالب عنوان شده امیدواریم که مسئولین ذیربط به خصوص شهرداری و شورای شهر توجهی به حقوق شهروندی افراد داشته باشند چرا که ارائه خدمات مناسب شهری همواره یکی از ابهامات و آرزو ها و دغدغه‌های مردم هرسین بوده است