روزانه 250 تن زباله در ساری تولید می شود

دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 05:15

 

 

 

 

عضو شورای شهر ساری، میزان تولید زباله در این شهر را روزانه 250 تن اعلام کرد.


به گزارش پسماند ایران، مسعود پیری شامگاه یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر ساری، اظهار داشت: سازمان پسماند با توجه به نقشی که در سلامت مردم ایفا می کند از اهمیت خاصی برخوردار است و باید استراتژی درستی برای خودکفایی سازمان داشته باشد.
وی با بیان این که عمده برنامه ریزی بر اساس بودجه است افزود:برای برنامه ریزی بودجه سال ۹۴ مسائل محتوایی مد نظر باشد.
پیری با اشاره به این که روزی ۲۵۰ تن زباله در ساری تولید می شود خاطرنشان کرد: از این مقدار ۵۰ تن زباله بازیافتی به دست می آید که در سال ۱۰ میلیارد تومان درآمد حاصل از بازیافت زباله است.
وی با بیان این که سازمان پسماند باید استراتزی درستی برای خودکفایی سازمان داشته باشد افزود:اگر کار پسماند به درستی انجام شود بخش بزرگی از تعهدات پسماند پرداخت خواهد شد.
این عضو شورا خطاب به مدیرعامل سازمان پسماند استان گفت: با توجه به کمبود ماشین آلات، این سازمان در بودجه سال ۹۴ تجهیز ماشین آلات را در دستور کار داشته باشد.
وی در پایان خواستار آموزش کودکان شد و تصریح کرد :می توان با آموزش کودکان در سنین پایین از آنان به عنوان سربازان طرح پسماند استفاده کنیم.
علیجان شمشیربند رئیس شورای شهر ساری نیز با اشاره به صحبتهای یکی از اعضای شورای شهر در هفته گذشته مبنی بر نقش بازی کردن اعضا شورا در جلساتی که خبرنگاران حضور دارند افزود:همه اعضا شورا این عقیده را ندارند و اقدامات انجام شده در ساری مگر با نقش بازی کردن پنهان می شود.
رئیس شورای شهر ساری تصریح کرد : اگر در ماه یک جلسه اعضای شورا با مردم در مناطق مختلف برگزار کنند مشکلات مردم بهتر رصد خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر : خبرگزاری مهر