جمع آوری روزانه 50 تن پسماند خشک در شرق تهران

دوشنبه 10 آذر 1393 ساعت 09:08

 

 

جمع آوری روزانه 50 تن پسماند خشک در شرق تهران


شهردار منطقه هشت، از جمع آوری بیش از 50 تن پسماند خشک به صورت روزانه در سطح این منطقه خبر داد.

 

به گزارش پسماند ایران، دکتر سعید طلوعی گفت: پسماندهاي خانگي به دو بخش پسماند تر و خشک تقسيم مي شوندو روزانه به طور متوسط بیش از50 تن پسماند خشک در این منطقه جمع آوری می شود.
وی افزود: خودروهاي ويژه جمع آوري پسماند خشک در وهله اول کار جمع آوري زباله هاي خشک را در سطح منطقه انجام مي دهند وسپس ايستگاه هاي ثابت پسماندهاي خشک نيز که با استقبال خوبي از آن داشته اند اين زباله ها را تحويل مي گيرند.
شهردار منطقه 8 تصریح کرد: به منظور افزایش سطح خدمات رسانی و ترویج و ترغیب شهروندان تعداد خودروهای جمع آوری بازیافت افزایش یافته و طرح جمع آوری از درب منازل به صورت برنامه هفتگی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه منطقه هشت در بازيافت پسماندهاي خشك از ساير مناطق تهران بهتر عمل كرده است؛گفت: فاصله مخازن مخصوص پسماند خشك در بافت تجاري متراكم‌تر و در بخش مسكوني فاصله مخازن از يكديگر بيشتر است. طلوعی با اشاره به طرح کلبه بازیافت در مدارس سطح منطقه هشت عنوان داشت : در این برنامه تلاش می کنیم دانش آموزان بیش از پیش با برنامه های تفکیک زباله و اثرات مثبت این طرح آشنا شوند.
وی با اشاره به برنامه های آموزشی و تشویقی که در طرح کلبه بازیافت مورد توجه شهرداری قرار گرفته است، گفت: هدف از این اجرای این طرح، تفکیک زباله تر و خشک است.
طلوعی از دانش آموزان به عنوان قشری از جامعه به عنوان انتقال دهنده مفاهیم و آگاهی های عمومی به درون خانواده ها نام برد و ادامه داد: با انتقال فرهنگ تفکیک از مبداء به درون خانه ها، می توان امیدوار بود که مدیریت شهری در اجرای این برنامه ها موفق تر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

منبع :خبرگزاری مهر