اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک فضای سبز معلق خارجی در اهواز

سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 02:05

 

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز خبر داد اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک فضای سبز معلق خارجی در اهواز


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز گفت: سیستم آبیاری قطره‌ای اتوماتیک فضای سبز معلق خارجی در چهار طبقه اجرا شد.
مجتبی گلستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ایجاد سطوح سبز بر بدنه ساختمان‌ها و همچنین در فضاهای بلااستفاده شهری موضوعی است که می‌توان طبیعت تسخیر شده توسط شهر را به آن بازگرداند.
وی هدف از اجرای این طرح را کاهش اثرات زیست محیطی، افزایش سرانه فضای سبز، کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای و همچنین زیباسازی محیط شهری و پاکی و تمیز شدن هوا برشمرد و گفت: خنک شدن ساختمان در تابستان و جذب کمتر حرارت در روز و پس دادن کمتر حرارت در شب باعث خنک شدن دمای هوا می‌شود.
گلستانی گفت: در این طرح تعداد 45 فلاور باکس بزرگ که در آنها گیاهان تزئینی پیچ رونده کشت شده‌اند و در پنجره‌های بیرونی چهار طبقه نصب شده که به طور اتوماتیک از بالا به پایین ساختمان اداره با سیستم قطره‌ای آبیاری می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند اهواز با بیان اینکه گیاهان به‌کار برده شده در این ساختمان متناسب با دمای محیط انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: گیاهان ترکیبی از پیچ رونده که گرمسیری و نیمه گرمسیری است و مقاومت زیادی در برابر گرما و سرما را دارند.
گلستانی یادآور شد: در این فضا همچنین از سیستم آبیاری تحت فشار به صورت قطره‌ای و اتوماتیک که بر حسب فصل تنظیم می‌شود، استفاده شده است.
وی در پایان با تاکید بر فرهنگ‌سازی در توسعه و حفظ بهداشت و محیط زیست و زیباسازی محیط شهری گفت: در مرحله نخست خودمان به عنوان متولی، این طرح را آغاز می‌کنیم و پس از آن امیدواریم سایر ادارات برای اجرای چنین طرح‌هایی گام بردارند.