لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر سایت زباله شهر لامرد

سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 04:47

 

 

فرماندار لامرد تأکید کرد لزوم ساماندهی هرچه سریع‌تر سایت زباله شهر لامرد


به گزارش پسماند ایران، عبدالرضا منصوری  در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری لامرد برگزار شد با بیان اینکه این کارگروه یکی از کارگروه‌های بسیار مهم محسوب می‌شود و باید جلسات آن به‌صورت منظم برگزار شود اظهار داشت: جلسات این کارگروه نباید به این شکل باشد که فقط در قالب ارائه یک گزارش پایان یابد بلکه جلسات آن کاربردی و به‌گونه‌ای باشد که خروجی و نتیجه بسیار خوبی داشته باشد تا منجر به افزایش سلامت و امنیت غذایی مردم شود.
فرماندار لامرد با اشاره به قوانین مختلف و سیاست‌های کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری برای اجرا به دولت ابلاغ‌شده افزود: تمام اعضای این کارگروه باید این سیاست‌ها را سرلوحه تصمیمات و عمل خود قرار و اقدامات را با رعایت قانون انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: موضوع دفن زباله در شهرها و روستاهای شهرستان لامرد بسیار مهم است چراکه در صورت دفن غیراصولی و رهاسازی آن سلامت مردم به خطر می‌افتد و امروز در شرایطی زندگی می‌کنیم که جمعیت افزایش ‌یافته و از سوی دیگر وضعیت پسماندهای غذایی، بیمارستانی و صنایع مختلف که در آینده نزدیک بیشتر می‌شود روبه افزایش است و نمی‌شود به‌راحتی سلامت مردم را رها یا با آن شوخی کرد.
فرماندار لامرد با بیان اینکه چند روز پیش از سایت دفن زباله شهر لامرد بازدید کرده است و وضعیت فعلی این سایت زیبنده مردم این شهر نیست گفت: باید در این زمینه هرچه سریع تدابیری اتخاذ شود و اینکه اعلام شود فلان دستگاه اجرایی در حال حاضر با مشکل اعتبارات مالی روبه‌رو است و یا دستگاه مسئول دیگر توان خرید دستگاه دفن زباله را ندارد قابل‌قبول نیست و باید در این زمینه پاسخگو باشند و هرچه سریع‌تر سایت دفن زباله شهر لامرد و سایر نقاط و بخش‌ها باید ساماندهی شود.
منصوری بیان کرد: اداره محیط‌زیست لامرد نیز باید در این زمینه نظارت دقیق داشته باشد و اگر دستگاه‌ و مسئولی مرتبط با این موضوع کوتاهی کند پاسخگو باشد و با هماهنگی‌های صورت گرفته، قوه قضائیه در این زمینه به‌شدت برخورد خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در لامرد با اشاره به بحث‌های صورت گرفته درگذشته نسبت به این موضوع گفت: درگذشته نیز در این مورد صحبت و فرصت زمانی در نظر گرفته ‌شده که مسئولان شهری و متولیان امر وظایف خود را در اسرع وقت انجام دهند.
رئیس شورای سلامت لامرد در ادامه سخنان خود در مورد دفن غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی نیز متذکر شد: شهرداری لامرد باید نسبت به دفن غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی که در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر لامرد رهاشده است ساماندهی و اقدامات لازم را در این زمینه هرچه سریع‌تر انجام دهد.
در ادامه این جلسه سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد پس از ارائه گزارشی از وضعیت اجرای موفق طرح بزرگ تحول نظام سلامت توسط دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به آخرین وضعیت سایت دفن زباله شهر لامرد نیز اشاره و اعلام آمادگی کرد که هرچه سریع‌تر با هماهنگی مسئولان مربوطه اقدامات لازم در حیطه مسئولیت خود را انجام دهد.
ابراهیم کرامت‌فر با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با بیماری ایدز نیز بیان کرد: این بیماری یک مقوله پراهمیت است که در سطح جوامع پیشرفته شیوع بسیاری داشته اما در شهرستان لامرد تاکنون کارهای بسیار خوبی در راستای آگاهی‌بخشی و مبارزه با این بیماری انجام‌شده و افراد می‌توانند برای اطمینان‌خاطر بیشتر با مراجعه به مراکز درمانی در سطح این شهرستان آزمایش محرمانه از آنان گرفته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس