آموزش تفکیک از مبدا زباله در مدارس فومن اجرا شود

چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت 05:47

 

 

معاون فرماندار فومن: آموزش تفکیک از مبدا زباله در مدارس فومن اجرا شود

معاون فرماندار فومن با بیان اینکه آموزش تفکیک از مبدا زباله در مدارس فومن اجرا شود، گفت: باید برای حمایت از بخش خصوصی فعال در ساماندهی پسماند تدابیری اندیشیده شود.


به گزارش پسماند ایران، محمد جواد عامر بعد از ظهر امروز با اشاره به اینکه امروز معضل زباله به عنوان یک تهدید جدی مطرح است، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی می‌توان از تهدیدات زباله‌ها پیشگیری کرد.
وی با بیان اینکه بیش از 30 تا 40 درصد زباله قابل بازیافت است و می‌تواند به سرمایه تبدیل شود، افزود: در بسیاری از شهرها مشکل وجود دارد که می‌توان با شرکت‌هایی که تخصص دارند زباله‌های خشک و تر را در اختیار این شرکت‌ها گذاشت.
معاون فرماندار فومن گفت: امروز بسیاری از شرکت‌ها توان خرید زباله‌ها را ندارند و بهتر است برای جا افتادن فرهنگ تفکیک زباله ، زباله‌ها را رایگان در اختیار شرکت‌ها بگذاریم و یا زباله خشک را در ازای بردن زباله تر رایگان به شرکت‌ها واگذار کنیم.
عامر تاکید کرد: فرهنگ جداسازی زباله باید برای همگان جا بیافتد به خصوص باید از دانش آموزان در این راه بهرمند شد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود محیط زیست شهرستان با همکاری آموزش و پرورش و بهداشت و درمان شهرستان برای آموزش دانش آموزان اقدام کنند.
در ادامه علی‌اصغر روشنی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فومن بر شناسایی مشکلات حوزه پسماند و ارائه راهکارهای عملی با استفاده از تجربیات موفق بومی تاکید کرد و گفت: توانمندسازی جوامع محلی، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، بهره‌گیری از مشارکت مردمی و تشکل‌های غیردولتی ضروری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری تسنیم