«دره اندج» الموت از زباله پاکسازی شد

چهارشنبه 12 آذر 1393 ساعت 12:25

 

 

 

«دره اندج» الموت از زباله پاکسازی شد

 

منطقه گردشگری «دره اندج» با همکاری سرمحیط بانی الموت شرقی و گروه مردم نهاد دوستداران و همیاران طبیعت الموت و اعضای شورای اسلامی روستای اندج، از زباله و پسماندها پاکسازی شد.
به گزارش پسماند ایران به نقل از  اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، این اقدام به منظور اشاعه، آموزش و فرهنگ سازی پاک نگهداشتن محیط زیست، نهادینه کردن پرهیز از پراکندن زباله در طبیعت، حفظ آب های سطحی و زیرسطحی و پاکسازی منطقه زیبای دره اندج انجام شده است.
«دره اندج رود» یکی از زیباترین و سرسبزترین دره های استان است که نامش برگرفته از عنوان روستایی بزرگ به همین نام در انتهای آن است که در 80 کیلومتری شمال قزوین قرار دارد.
این دره از ارتفاعات کوه «خرم ور» آغاز و به روستای شهرک ختم می شود که از شمال به کوه پس وشته، از شرق و شمال شرق به کوه ستو و دره تارو، از شمال و شمال غربی به کوه دیمیان (میدان) و دره چاکان و از جنوب شرقی به کوه قلعه چای محدود می شود.
عبور رودخانه اندج و از میان صخره های دیواری موجب پدید آمدن مناظر و چشم اندازهای طبیعی زیبایی در منطقه شده است.
گروه مردم نهاد دوستداران طبیعت الموت قزوین سال گذشته نیز رودخانه «نینه رود»، «شهر رازمیان»، «چشمه آبی دشت»، روستای «مرگ» را با شعار « حفاظت محیط زیست و اهمیت منابع آبی» از زباله پاکسازی کردند