لزوم برخورد قانونی با رانندگان حمل زباله متخلف شهرداری خرمشهر

پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت 03:25

 

 

 

معاون فرماندار خرمشهر خواستار شد
لزوم برخورد قانونی با رانندگان حمل زباله متخلف شهرداری خرمشهر


معاون فرماندار سیاسی اجتماعی خرمشهر خواستار برخورد قانونی با رانندگان متخلف شهرداری این شهر شد. خبرگزاری فارس: لزوم برخورد قانونی با رانندگان حمل زباله متخلف شهرداری خرمشهر


به گزارش پسماند ایران، چهارمین کارگروه مدیریت پسماند خرمشهر در سالن اجتماعات مرکز بهداشت این شهر برگزار شد.
در این جلسه که لطیف حیایی اهوازی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر ریاست آن را بر عهده داشت، موضوع نخاله‌ریزی به‌ ویژه در منطقه «عباره» به عنوان موضوع محوری جلسه مطرح و از جنبه‌های مختلفی به بحث گذاشته شد.
در این نشست، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر به عنوان دبیر کمیته پسماند خرمشهر، گزارشی از وضعیت نامطلوب فاضلاب منطقه «عباره» ارائه و با اشاره به ناتمام ماندن پروژه فاضلاب این منطقه با وجود گذشت مدت زمانی قابل توجه، اظهار کرد: این مشکل با آغاز فصل بارندگی و با توجه به زیرساخت‌سازی این منطقه سبب جمع‌شدگی آب‌های سطحی و ایجاد وضعیت نامناسب شده است.
رضا جاوید، تخلیه نخاله‌ها توسط ماشین شهرداری در منطقه «عباره» و در مسیر جاده مواصلاتی را یکی از نقص‌های سیستم نظارتی شهرداری خرمشهر دانست و گفت: در منطقه «عباره» شاهد تخلیه نخاله، زباله توسط خودروهای شهرداری هستیم که حتی به ضبط این خودروها نیز انجامیده است.
در ادامه جلسه پرویز پویانمهر مدیر آبفای خرمشهر از پیشروی 70 درصد پروژه فاضلاب منطقه عباره خبر داد و افزود: به علت مشکل اعتبارات پروژه در حال حاضر متوقف شده و به محض تامین اعتبار از سر گرفته می‌شود.
افشین تقی‌زاده مسئول پسماند شهرداری خرمشهر نیز در این جلسه از تخصیص 120 میلیون تومان برای خرید باکس‌های بزرگ زباله به منظور نصب در بازار روز این شهرستان در راستای اجرایی شدن مصوبات جلسه پیشین کمیته پسماند خرمشهر خبر داد و در ادامه خاطر نشان کرد: با رانندگان متخلف که اقدام به تخلیه زباله یا نخاله در محل‌های تعیین نشده کنند، برخورد جدی منجر به حذف از بدنه شهرداری خواهد شد و شهرداری خرمشهر در این راستا مسامحه‌گرانه برخورد نخواهد کرد.
مهرداد پاریان زیتونی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر نیز در این جلسه به وجود شرکتی خصوصی فعال در زمینه جمع‌آوری و تخلیه زباله‌های پزشکی اشاره کرد و از شهرداری خرمشهر خواست با توجه به اهمیت نوع فعالیت این شرکت، بخشی از هزینه‌های دریافتی از این شرکت را بکاهد.
در پایان نیز لطیف حیایی اهوازی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر با تاکید بر اهمیت مبحث بهداشتی و تخلیه پسماندها در حریم جاده به سبب ایجاد چهره زشت از شهر به ویژه در این ایام، خواستار بازداشت رانندگان متخلف و برخورد قانونی با آنها شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس