مدیریت پسماند استان مرکزی، راهکار کاهش حجم پسماندها

پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت 04:53

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: مدیریت پسماند استان مرکزی، راهکار کاهش حجم پسماندها


اعضای کمیته فرهنگسازی و آموزش مدیریت پسماند استان مرکزی در نشستی بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش حجم و مدیریت پسماند تاکید کردند.


گزارش پسماند ایران، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی روز چهارشنبه در نششست کمیته فرهنگسازی و آموزش مدیریت پسماند استان مرکزی به برخی از معضلات محیط زیست استان پرداخت و افزود: مدیریت پسماندها نیاز به فرهنگ سازی دارد.
امیر انصاری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در کاهش حجم و مدیریت پسماندهای تولید را مهم خواند و اضافه کرد: با اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی باید مردم را از خطرات ناشی از پسماندها آگاه کرد.
وی با تاکید بر ضرورت همکاری و حمایت دستگاه ها برای کاهش حجم پسماند ها و بی خطر سازی آن نقش رسانه ها بویژه صدا وسیما را در فرهنگسازی مهم خواند.
انصاری با اشاره به اینکه در حوزه پسماندها شهری و روستایی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: این اقدامات مطلوب محیط زیست نمی باشد که انتظار می رود همه دستگاه ها در حوزه های مختلف در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۳۰ واحد صنعتی در استان پسماند ویژه داردکه سالانه ۲۰۰ هزار تن پسماند صنعتی در استان تولید می شود تهیه طرح جامع مدیریت زیست محیطی و پسماندهای ویژه صنعتی را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه در حوزه دفن پسماند مشکلات بسیاری وجود دارد که عمدتا محل دفن در بستر رودخانه ها است که موجب آلوده شدن آبهای زیرزمینی می شود.
وی گفت: در حوزه پسماندهای پزشکی نیز انتظار می رود که دانشگاه علوم پزشکی و همچنین بیمارستان، مطب، کلینیک و آزمایشگاه با جدیت بیشتری وارد کار شوند.
انصاری از دستگاه های متولی خواست تا پکیج های آموزشی را تهیه و با در اختیار گذاشتن مردم و خانواده ها آنان را از خطرات ناشی از پسماندها آگاه سازند.
ارائه آموزش های لازم برای تفکیک از مبدا، بی خطر سازی پسماندها و دفع اصولی، تهیه پکیج های آموزشی و ارائه برنامه زمانبندی صدا وسیما از مهمترین مصوبات این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاریمهر