انباشت زباله در ورودی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر

پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت 04:55

 

 

 

انباشت زباله در ورودی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر


سیلاب روزهای گذشته در شهرهای شمالی خوزستان، باعث شده تا ورودی سازه‌های آبی تاریخی شهرستان شوشتر مملو از زباله شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اظهار کرد: ورودی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در «بند میزان»، به دلیل سیلاب بالادست رودخانه کارون مملو از زباله شده که باید در اسرع وقت این مشکل برطرف شود.
حسین عیدانی افزود: در حال حاضر بیش از پنج تن زباله پشت ‌بند میزان جمع شده که این زباله‌ها برای سازه‌ی «بند میزان» مشکل‌آفرین خواهد شد و باید در اسرع وقت جمع‌آوری شوند.
وی با تأکید بر محدودیت امکانات در این پایگاه پژوهشی تأکید کرد: محدودیت بسیار زیادی برای امکانات داریم و زباله‌های موجود را نمی‌توانیم بای دست خارج کنیم، به همین دلیل نیازمند بیل‌های مکانیکی مخصوص برای این کار هستیم.
عیدانی با اشاره به این که از همه توان ممکن در این بخش استفاده می‌کنیم، گفت: از همه‌ی دستگاه‌های اجرایی در سطح شهرستان شوشتر کمک می‌کنیم و انتظار داریم تا در رفع مشکلات در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.
مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر ادامه داد: زباله‌های جمع‌شده به نحوی است که حتماً باید با ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین جمع‌آوری شوند و در این زمینه نیاز است دستگاه‌هایی که این امکانات را دارند با پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر همکاری کنند. در واقع جمع‌آوری این زباله‌ها در اسرع وقت و کمتر از یک روز انجام می‌شود و همه نیروهای این پایگاه برای این مساله بسیج خواهند شد.