لزوم مدیریت صحیح پسماندهای بهداشتی و صنعتی در جم

پنجشنبه 13 آذر 1393 ساعت 08:08

 

 

 

فرماندار جم تاکید کرد لزوم مدیریت صحیح پسماندهای بهداشتی و صنعتی در جم


به گزارش پسماند ایران، عبدالله نادری در نشست کارگروه پسماند در شهرستان جم گفت: این شهرستان از ظرفیت بالایی برخوردار است و با تلاش همه مسئولان شاهد موفقیت‌های خوبی در این شهرستان هستیم.
فرماندار جم با تاکید بر اهمیت ساماندهی پسماند در جم افزود: بی‌توجهی به موضوع پسماند و جمع‌آوری نامناسب آن در این شهرستان تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
نادری با ابراز تاسف از عدم برگزاری جلسات کارگروه پسماند در شهرستان جم با وجود تصویب قانون در سال 1383 خاطرنشان کرد: اگر جمع‌آوری پسماندهای شهری و روستایی به درستی مدیریت نشود به یک معضل زیست محیطی تبدیل خواهد شد.
وی افزود: همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط باید با درک اهمیت بالای موضوع و عواقب احتمالی آن، با جدیت موضوع مدیریت پسماندها را دنبال کنند.
نادری اطلاع‌سانی را گام نخست در مدیریت پسماند دانست و گفت: مسئولان باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع مردم را از ضررها و خطرهای پسماندها،زباله‌های عفونی و آلودگی‌های زیست محیطی آگاه کنند.
وی با اشاره به نقش نظارتی اداره محیط زیست در موضوع پسماند یادآور شد: مدیریت پسماند تنها بر دوش اداره محیط زیست نیست و همه نهادهای مسئول باید برای بهبود شرایط زیست محیطی ناشی از جمع‌آوری نادرست پسماند اقدام کنند.
فرماندار جم در ادامه به موضوع پسماندهای بهداشتی، کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و افزود: پسماندهای بهداشتی، کشاورزی و صنعتی خطرات زیان‌باری برای سلامت جامعه دارند و مدیریت صحیح این پسماندها باید در اولویت قرار گیرد.
نادری همچنین با اشاره به لزوم بررسی سایت‌های انباشت زباله شهری و روستایی توسط اداره محیط زیست تصریح کرد: محل و شرایط سایت‌های انباشت زباله باید از لحاظ بهداشتی و آثار زیست محیطی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز نسبت به مکان‌یابی مناسب با رعایت قوانین موضوعه اقدام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : فارس