اختصاص 600 میلیون ریال برای حفاظت از مارال‌های سایت فندقلو

جمعه 14 آذر 1393 ساعت 02:41

 

 

 

اختصاص 600 میلیون ریال برای حفاظت از مارال‌های سایت فندقلو


امسال 600 میلیون ریال برای حفاظت از مارال‌های سایت فندقلو و جمع‌آوری زباله‌های مسیر این منطقه گردشگری اختصاص یافته است.


به گزارش پسماند ایران، «سیدمهدی جوادی» فرماندار نمین در نشستی با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه امسال 600 میلیون ریال برای حفاظت از مارال‌های سایت فندقلو و جمع‌آوری زباله‌های مسیر این منطقه گردشگری اختصاص یافته است، در ادامه شناسایی گونه‌های مختلف گیاهی و پرندگان شکاری و تسریع در ایجاد سایت پرنده‌نگری در منطقه‌ی ویژه گردشگری فندقلوی نمین با هدف افزایش میزان جذب گردشگران به این منطقه را خواستار شد.
وی افزود: وجود 370 واحد تولیدی و صنعتی مختلف و قرار گرفتن منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی نمین و منطقه‌ی ویژه‌ی گردشگری فندقلو در حوزه‌ی این شهرستان از جمله آیتم‌هایی که ضرورت وجود اداره‌ی مستقل حفاظت از محیط زیست در این شهرستان را ایجاب می‌کند.
جوادی در خصوص برطرف کردن مشکلات موجود بین کارخانه سیمان اردبیل و اهالی روستای گرده شهرستان نمین نیز، خاطرنشان کرد: بررسی و استخراج آخرین وضعیت زیست محیطی روستای گرده از سوی کارشناسان و گروه فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و ارائه‌ی گزارش مربوطه به فرمانداری نمین ضرورت دارد.
در ادامه «سیدرضا موسوی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل کارخانه‌ی سیمان تنها کارخانه استان است که سیستم آنلایت در آن نصب شده و خروجی‌های آن در بحث آلایندگی‌ها به طور مرتب کنترل می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان موظف است برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به محیط زیست و تهدید سلامت اهالی روستاهای هم‌جوار، رعایت کامل استانداردها و دستورالعمل‌های مربوط به انفجارهای معادن در بعد انسانی و پیشگیری از آلودگی صوتی اقدام کرده و زمان تمام انفجارها را پیشاپیش به روستائیان اعلام کند.
موسوی انجام مطالعات مدیریت پسماند در شهرستان نمین را با توجه به تعدد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی ضروری دانست.
براساس این گزارش، عرصه‌ی جنگلی فندقلو بخشی از جنگل‌های شرق استان اردبیل بشمار می‌رود که دنباله‌ی جنگل‌های نیمه‌ی گرمسیری استان گیلان است. شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان‌های اردبیل و گیلان قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع :ایسنا