مجتمع محمد آباد به شرکت سهامی خاص واگذار شد

جمعه 14 آذر 1393 ساعت 06:14

 

 

مجتمع محمد آباد به شرکت سهامی خاص واگذار شد

 

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از واگذاری محمد آباد به شرکت سهامی خاص خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، 'مجتبی منتظری' افزود: جهت ساماندهی و نظارت بر پسماند های عادی، بیمارستانی امحا شده و حیوانات ناقل اتلاف شده در سطح استان، مجتمع بازیافت، پردازش و دفن مهندسی –بهداشتی محمد آباد به صورت شرکت سهامی اداره خواهد شد.
وی اظهارکرد: با تشکیل شرکتی با سهامداری 21 شهرداری استان از این پس مدیریت مجتمع و نظارت بر امور پردازش، دفن، تولید کمپوست توسط این شرکت و با نظارت استانداری قزوین و هیات مدیره ای که مرکب از شهرداران استان می باشد اداره خواهد شد.
منتظری افزود: این شرکت زیر پوشش شهرداری های استان قزوین بوده و اعضای هیات مدیره آن را شهرداران شهرهای استان تشکیل می دهد و ریاست هیات مدیره آن بر عهده مدیر کل دفتر امور شهری استاندار خواهد بود که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی های لازم واگذاری ها صورت پذیرفت.
وی این اقدام را با هدف تمرکز پسماندهای شهرهای استان در محمدآباد و ایجاد وحدت رویه بر مدیریت این پسماند ها از مرحله پردازش تا دفع و تولید کمپوست اعلام کرد.
این مسوول افزود: در حال حاضر روزانه 480 تن زباله از سطح استان به مجتمع منتقل می شود که از این میزان 280 تن زباله شهر قزوین و الباقی زباله های چند شهر از شهرهای استان است.
وی تصریح کرد: تحویل زباله در مبداء ورودی سایت به صورت باسکولی است و هزینه آن به ازای هرکیلو زباله توسط شهرداریهای عضو پرداخت خواهد شد.
منتظری در ادامه اظهارکرد: شهرداریهای محمدیه، الوند، تاکستان، اقبالیه، بویین زهرا و شهرداری قزوین در حال حاضر به عنوان اعضای هیات مدیره شرکت مذکور بوده و حدودا 45 درصد سهام این شرکت را شهرداری قزوین به خود اختصاص داده است.
وی به ضرورت ساماندهی پسماندهای صنعتی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از معضلات موجود در شهر و استان، ساماندهی پسماندهای صنعتی است که با تخصیص 10 هکتار از اراضی همجوار مجتمع محمد آباد و واگذاری آن به شرکت عصر صنعت سبز کاسپین، این مشکل نیز بر طرف شده است و تمامی پسماندهای صنعتی در استان از مورخ نیمه آذر ماه سال جاری در این مکان و توسط شرکت مذکور پذیرش و ساماندهی می شود. سایت محمدآباد قابلیت پذیرش بیش از 500 تن زباله در روز را دارد.