عقد تفاهم نامه آموزشی بین شهرداری شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس با موضوع مدیریت پسماند

یکشنبه 16 آذر 1393 ساعت 06:17

 

 

 

 

عقد تفاهم نامه آموزشی بین شهرداری شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس با موضوع مدیریت پسماند


خوشبخت: تفاهم نامه آموزشی بین شهرداری شیراز و اداره کل آموزش و پرورش فارس با موضوع مدیریت پسماند امضا شد


به گزارش پسماند ایران به نقل از مدیریت پسماند شیراز , روح ا.. خوشبخت با اشاره به اهمیت آموزش در دوران ابتدایی و تاثیر آن در ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ شهروندی از امضای تفاهم نامه توسط شهردار شیراز و مدیر کل آموزش و پرورش فارس خبر داد و گفت: در سالی که از سوی رهبر انقلاب سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده شده است به منظور اشاعه فرهنگ مناسب با موضوع مدیریت پسماندها همچنین حفظ منابع و سرمایه های ملی و ساختن شهری زیبا در سایه سلامت خانواده ها با مشارکت همگانی شهروندان شیرازی و ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های فرهنگی- آموزشی، این تفاهم نامه تهیه و به امضای شهردار شیراز و مدیر کل آموزش و پرورش فارس رسید.
وی افزود: با امضای این تفاهم نامه، طرفین بیشترین تلاش خویش را در جهت گسترش فرهنگ مناسب شهروندی در زمینه مدیریت پسماند و حل مشکلات، ناهنجاری ها و معضلات مربوط را به کار می بندند. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: هدف از این کار، اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی چهره به چهره توسط آموزشگران با موضوع مدیریت پسماند در مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز بعلاوه برگزاری مراسم و مسابقات فرهنگی- آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی با این موضوع می باشد. وی خاطرنشان ساخت: البته آموزش در مدارس از سال 92 توسط آموزشگران سازمان مدیریت پسماند به طور مستمر در حال انجام است که در همین راستا از سال 92 تا کنون حدود 20 هزار نفر دانش آموز تحت آموزش مستقیم قرار گرفته اند که با امضای این تفاهم نامه، زمینه برای تسریع در این امر فراهم می شود.
اولین جلسه هماهنگی کارشناسان مسئول سلامت نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز با سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز برگزار شد
خوشبخت سپس ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بهزاد جامعیان رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس در امضای این تفاهم نامه اظهار کرد: در راستای هماهنگی بین سازمان مدیریت پسماند و نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز اولین جلسه هماهنگی با حضور رئیس اداره سلامت و کارشناسان مسئول سلامت نواحی چهارگانه آموزش و پرورش، معاونین و کارشناسان آموزش سازمان مدیریت پسماند در این سازمان برگزار شد. وی افزود: در این جلسه مقرر شد بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، کارشناسان آموزش این سازمان از اول دی ماه ضمن مراجعه به مدارس، در هر هفته 3 هزار و پانصد دانش آموز را به صورت مستمر آموزش دهند. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: بعلاوه در این جلسه مقرر شدکارشناسان آموزش این سازمان علاوه بر آموزش، تعیین تکلیف های آموزشی و برگزاری مسابقه، اقدام به توزیع بسته های تشویقی بین دانش آموزان نمایند همچنین سازمان مدیریت پسماند متعهد شد نسبت به تهیه و تحویل مخازن بازیافت در مدارسی که هنوز این مخازن را دریافت نکرده اند اقدام لازم را به عمل آورد.
خوشبخت در پایان ضمن قدردانی از شورای اسلامی و شهردار شیراز در راستای به امضا رسیدن این تفاهم نامه با بیان این مطلب که فرآیند آموزش و فرهنگسازی فرآیندی زمان بر است که تاثیر خود را طی سالیان متمادی به جا خواهد گذاشت ابراز امیدواری کرد با انجام این فعالیت های آموزشی در مقاطع ابتدایی شاهد ارتقای فرهنگ شهروندی نه تنها در ارتباط با مدیریت پسماند بلکه در سایر امور مرتبط با رعایت حقوق شهروندی در سالهای آینده باشیم.