تفکیک زباله های شهری در میامی

دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 12:27

 

 

برنامه ریزی شهرداری برای تفکیک زباله ها از مبدا


شهردار میامی همچنین با بیان این مطلب که دفع زباله های شهری هنوز به صورت سنتی انجام می شود، تاکید کرد: این زباله مانند سال های گذشته در گودالی هفت متری واقع در منطقه کلاته اسد دفن می شوند که این امر قطعا با نقطه ایده آل مجموعه شهرداری میامی فاصله دارد.
سالار با اشاره به برنامه های آتی شهرداری در بحث تفکیک زباله از مبدا و دفع مکانیزه پسماند های شهری، اظهار داشت: تعدادی مخزن و سطل برای تفکیک زباله های تر و خشک تهیه شده که در آینده نه چندان دور این مخازن در مرکز و چند نقطه شهر نصب خواهند شد.
وی افزود: امیدواریم با کمک مردم بتوانیم نسبت به جداسازی و تفکیک زباله ها و پسماندهای شهری اقدامات موثری داشته باشیم.
مراکز درمانی موظف به دفع پسماندهای عفونی
این مقام مسئول در پاسخ به سوالی با موضوع نحوه دفع زباله های عفونی مراکز بهداشتی گفت: دفع پسماندهای عفونی توسط مراکز درمانی و درمانگاه ها انجام می شود و این مراکز درمانی تمامی پسماندهای عفونی خود را به شاهرود منتقل می کنند و در بیمارستان های این شهر مراحل دفع پسماندها انجام می گیرد.
سالار در خصوص شائبه دفن زباله ها در حیطه منابع آب شهری میامی ابراز داشت: شهرداری در خصوص تعیین مکان دفع زباله ها تصمیم گیرنده نیست و این امر توسط کمیسیون مدیریت پسماندهای شهری انجام می پذیرد.
وی افزود: این کمیسیون متشکل از کارشناسان فرمانداری، منابع طبیعی، بهداشت و اداره آبفا است و شهرداری تنها می تواند اماکنی را برای دفع زباله های شهری به این شورا پیشنهاد کند.
سالار با بیان این مطلب که مکان جدیدی برای دفن توسط شهرداری پیشنهاد شده است، اظهار داشت: چندی پیش قطعه زمینی در محدوده زیدر برای دفع زباله های شهری توسط شهرداری میامی به شورای مذکور پیشنهاد شد، اما مکان جدید مورد تصویب و تائید شورای مدیریت پسماند های شهری قرار نگرفت.