هفتمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست آغاز شد

دوشنبه 17 آذر 1393 ساعت 12:47

 

 

هفتمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست آغاز شد

هفتمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست امروز دوشنبه در دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و تا فردا - 18 آذرماه ادامه دارد.


به گزارش پسماند ایران ، این همایش با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، علی محمد شاعری رییس ستاد توسعه و پایداری شهرداری تهران، نمایندگان وزارت صنعت معدن و تجارت و جمعی از متخصصان و محققان این بخش آغاز شد.
ناصر مهردادی دبیر علمی همایش در مراسم افتتاحیه گفت: امروز محیط زیست با چالش های زیادی مانند آلودگی آب و هوا ، فرسایش خاک، تخریب جنگل ها، از بین رفتن تنوع زیستی و تغییر کاربری اراضی مواجه است.
مدیرکل محیط زیست استان مازندران تاکیدکرد:دیگر زمان آنکه بگوییم مشکلات محیط زیست را نمی شناسیم گذشته است و باید به فکر راهکارهای اساسی و علمی برای حل مشکلات محیط زیست باشیم.
وی گفت:امروزه مشکلات زیست محیطی در تمام بخش ها نسبت به سال گذشته تغییر کرده و از این رو باید به فکر مدیریت فنی و مهندسی صحیح باشیم.
مهردادی تاکید کرد:ایجادحساسیت برای حفظ محیط زیست باید بین دولتمردان،تصمیم گیران، صنعتگران و کارشناسان بیش از پیش پر رنگ تر شود. این همایش با هدف ایجاد بستری مناسب جهت ارایه دستاوردهای زیست محیطی پژوهشگران و صنعتگران و ارتقای کلان سطح محیط زیست کشور برگزار می شود. آب و فاضلاب،خاک و پسماند، هوا و صوت و فن آوری های نوین محورهای هفتمین همایش ملی و نمایشگاه تخصصی مهندسی محیط زیست است.
بعد از اعلام فراخوان 780 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که بعد از داوری 518 مقاله برای ارایه در همایش پذیرفته شد که از این تعداد 56 مقاله به صورت شفاهی و بقیه به صورت پوستر ارایه می شود.
پنج کارگاه آموزشی با محورهای نمونه برداری آلاینده های هوا، پسماندهای شهری ،ایمنی بهداشت محیط زیست ( HSE )، آلودگی هوا و پایش لحظه ای نیز دو روز قبل و یک روز بعد از همایش برگزار می شود. دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت معدن تجارت و ستاد توسعه پایدار شهرداری تهران این همایش را برگزار می کند.

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا