مدیریت پسماند در تبریز نظام‌مند شود

سه شنبه 18 آذر 1393 ساعت 02:41

 

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی: مدیریت پسماند در تبریز نظام‌مند شود


رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: دستیابی به موفقیت در اجرای پروژه‌های مرتبط با مدیریت پسماند در تبریز و تحقق اهداف ترسیم شده در قانون جامع پسماندها نیازمند این است که مدیریت پسماند در تبریز نظام‌مند شود.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، احتشام حاجی‌پور در نشستی با مدیر عامل، معاونین و کارشناسان و مدیران واحدهای مختلف سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز که به منظور بررسی موانع پیش روی تحقق قانون جامع پسماندها در تبریز ترتیب یافته بود، اظهار کرد: با تدوین نظامنامه مدیریت پسماند، علاوه بر رفع نیازهای امروز خواهیم توانست نیازهای نیم قرن آینده تبریز را پاسخ دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت پسماندها طی سال‌های اخیر افزود: تلاش‌ها و اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام پذیرفته بسیار ارزنده است و بهتر است که برای رفع ایرادات و نواقص و نقایص موجود از نظریات کارشناسی همه دوستداران اعتلای تبریز بهره گرفت.
حاجی‌پور با اشاره به برخی اقدامات سازمان در زمینه اجرای طرح تفکیک از مبداء پسماندها گفت: این اقدامات به درمان قطعی ختم نخواهد شد و همانند آرام بخش درد مشکل اساسی را پنهان خواهد ساخت و به درمان آن نخواهد پرداخت و باید برای رفع معضلات موجود از صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی نیز بهره گیریم.
وی رمز موفقیت و نیل به اهداف عالیه سازمان را همراه ساختن خود شهروندان فهیم تبریزی با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و عملی سازمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مدیریت در این سازمان سیستماتیک است و وجود برنامه‌ای مدون برای کاهش اثرات مخرب پسماندهای شهری بر محیط زیست و محیط شهری تبریز به تحقق قانون جامع پسماندها کمک می‌کند.
حاجی‌پور تدوین یک برنامه استراتژیک را برای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف به منظور تحقق اهداف سازمانی و کاهش حجم زباله و پسماندهای تولیدی را ضروری و راهگشا توصیف کرد.
علیرضا اصغری مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته و پروژه‌های زیست محیطی سازمان، گفت: ما برای سال آینده بودجه 280 میلیارد ریالی را پیشنهاد کرده‌ایم و سعی خواهیم کرد با بسط آموزش‌های شهروندی، مشارکت حداکثری شهروندان تبریزی را در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان جلب کنیم.
وی مدیریت واحد و یکپارچه مدیریت پسماند را تنها راه رسیدن به اهداف ترسیم شده توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با تحقق مدیریت واحد پسماندهای شهری مشکلات و معضلات موجود برطرف شود.