بازنگری قانون مدیریت پسماند طی 4 ماه آینده

سه شنبه 18 آذر 1393 ساعت 03:49

 

 

 

قائم مقام سازمان مدیریت پسماند خبر داد: بازنگری قانون مدیریت پسماند طی 4 ماه آینده


قائم مقام سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت:قرار است طی 4 ماه آینده و با همکاری وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی قانون فعلی مدیریت پسماند مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.


به گزارش پسماند ایران، مهندس جعفری در نشست هم اندیشی اصحاب مطبوعات و خبرگزاری ها با مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با موضوع کمپین آسمان آبی و زمین پاک با بیان این مطلب افزود: به طور حتم، تفکیک زباله از مبدا مدیریت پسماندهای بیمارستانی، ساختمانی و صنعتی را بهبود می بخشد و به حل معضل ترافیک و آلودگی کمک می کند.
وی ادامه داد: ما در این دوره از مدیریت شهری مصمم هستیم تا با مشارکت و همکاری مردم و با تغییر رفتار شهروندان موضوع پسماندها را سامان دهی کنیم.
جعفری با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پاکیزگی و گسترش بوستان های تهران در دیدار مدیران شهری با ایشان خاطر نشان کرد:در این دیدار شهردار تهران قول دادند تا تهران علاوه بر تغییرات کالبدی تغییرات رفتاری را تجربه کند.
وی با اشاره به بازنگری قانون مدیریت پسماند اظهار کرد: قانون مدیریت پسماند که 10 سال پیش به تصویب رسیده است، در حال حاضر نیاز به بازنگری دارد. به همین منظور قرار است تا طی 4 ماه آینده و با همکاری وزارت بهداشت و مجلس شورای اسلامی قانون فعلی مدیریت پسماند مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد. ضمن اینکه، لوایح جدید مدیریت اعمال قانون جهت دریافت عوارض بهای خدمات مدیریت مدیریت پسماند به تازگی به شورای شهر تهران ارائه شده است.
به گفته جعفری در حال حاضر 14 میلیارد تومان برای جمع آوری پسماند در شهر تهران هزینه می شود و در صورت عدم مشارکت و همکاری مردم این میزان در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
قائم مقام سازمان مدیریت پسماند در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه جلب مشارکت های مردمی خاطر نشان کرد: بر اساس رایزنی های صورت گرفته قرار شد تا در کتب درسی کلاس اول تا هشتم به موضوع پسماند به شکل جدی پرداخته شود.
برگزاری همایش مردم برای مردم که به شهروندان اجازه می دهد تا در خصوص ساماندهی پسماند محله ها تصمیم گیری کنند طی دو هفته آینده در تهران اجرا می شود و در حال حاضر نیز اجرای این طرح در 47 محله تهران اجرا شده است. ضمن اینکه تا 3 ماه آینده تمامی خودروها به سیستم GPS آنلاین مجهز می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری مهر