« آژانس نخاله» در تهران راه‌اندازی می‌شود

سه شنبه 18 آذر 1393 ساعت 12:59

 

 

درصد از نخاله‌های ساختمانی تهران متعلق به شهرداری‌ست
« آژانس نخاله» در تهران راه‌اندازی می‌شود

 

پسماند ایران : مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: به زودی برای حمل نخاله‌های ساختمانی در تهران « آژانس نخاله» راه‌اندازی می‌شود.


محمد هادی حیدرزاده با بیان این مطلب افزود: در کارگروه مدیریت پسماند که هفته گذشته تشکیل شد، دو مصوبه برای امحاء نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شد که یکی از آنها ساخت و احداث سه کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی بود که برای ساخت یکی از آنها در آرادکوه، سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرده است و برای احداث دو کارخانه دیگر هم با تعدادی سرمایه‌گذار دیگر وارد مذاکره شده‌ایم. حیدرزاده از راه‌اندازی « آژانس نخاله» در استان تهران خبر داد و گفت: کسی که ساخت‌وساز، نوسازی یا تخریب انجام می‌دهد نباید با هر کامیون و بارکشی برای انتقال نخاله‌های ساختمانی خود وارد مذاکره شود، بلکه بایستی خودروهای به خصوصی برای حمل و جابه‌جایی نخاله‌های ساختمانی این افراد با قیمت مشخص وجود داشته باشند.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین مشخصه خودروهایی که برای آژانس نخاله در نظر می‌گیرند این است که این خودروها باید مجهز به سیستم GPS باشند تا مسئولان بتوانند مبدأ و مقصد آن را مشخص و کنترل کنند. به گفته وی 70درصدزباله‌های نخاله‌‌ای در شهر تهران متعلق به شهرداری بوده و بنابراین این سازمان موظف به جمع‌آوری این نخاله‌ها از سطح شهر است.