مشکل اصلی کارخانه کمپوست رشت کمبود نقدینگی است

چهارشنبه 19 آذر 1393 ساعت 02:56

 

 

مشکل اصلی کارخانه کمپوست رشت کمبود نقدینگی است

مديرعامل سازمان مديريت پسماندهای شهرداری رشت، از عدم پرداخت شارژ ماهانه شهرداری‌های سهیم در کارخانه کمپوست رشت انتقاد کرد و گفت: مشکل اصلی کارخانه کمپوست رشت کمبود نقدینگی است.


مرتضی شريفی، مديرعامل سازمان مديريت پسماندهای شهرداری رشت در حاشیه نشست کارگروه مدیریت پسماند استانداری گیلان که عصر ( 18 آذر) در استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: کارخانه کمپوست رشت روزانه 180 تن زباله را در هر شیفت کاری به کمپوست تبدیل می‌کند.
وی با بیان اینکه فعالیت کارخانه کمپوست رشت می‌تواند دفن زباله رشت را تا 50 درصد کاهش دهد گفت: اکنون کارخانه کمپوست رشت با ظرفیت فعلی 50 درصد برگشتی زباله دارد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماندهای شهرداری رشت، مشکل اصلی کارخانه کمپوست رشت را کمبود نقدینگی دانست و گفت: شهرداری‌های سنگر، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن و رشت در این کارخانه سهم دارند و شارژ ماهیانه خود را که در حکم آب حیات برای فعالیت این کارخانه است، پرداخت نمی‌کنند.
وی اعلام کرد: کمبود شدید نقدینگی سبب شده تا فاز یک کارخانه کمپوست رشت طبق زمانبندی انجام نشود.
شریفی خاطرنشان کرد: در صورت فعالیت فاز یک و 2 کارخانه کمپوست، این کارخانه می‌تواند در هر شیفت 380 تن زباله تحویل بگیرد.
مديرعامل سازمان مديريت پسماندهای شهرداری رشت در خصوص کیفیت اجرای طرح تفکیک از مبدا در شهر رشت، گفت: این طرح از سال 86 آغاز و اخیراً رها شد.
وی از آغاز مجدد طرح تفکیک از مبدا در رشت از اول آبان سال جاری خبر داد و گفت: آموزش خانواده‌ها در رشت از صفر آغاز شده است.
شریفی با بیان اینکه از 240 هزار خانوار در رشت 36 هزار خانوار در یک ماه و 15 روز گذشته آموزش دیده‌اند، گفت: یکصد هزار خانوار قبل از سال و خانوارهای باقی مانده در سه ماهه اول سال 94 تحت پوشش طرح آموزش تفکیک از مبدا قرار می‌گیرند.
وی یادآور شد: کانکس‌های بازیافت از یک ماه آینده در مناطق پنج‌گانه رشت مستقر می‌شوند.
مديرعامل سازمان مديريت پسماندهای شهرداری رشت، خواستار همکاری صنوف به ویژه بازار رشت در طرح تفکیک از مبدا شد و گفت: مدارس، ادارات و کلیه مبادی تولید زباله در رشت بعد از بهار 94 باید تحت پوشش طرح تفکیک از مبدا باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری شبستان