برگزاری دوره‌های آموزشی طرح تفکیک از مبدأ در بخش سردارجنگل

پنجشنبه 20 آذر 1393 ساعت 05:30

 

 

 

بخشدار بخش میرزا کوچک صومعه‌سرا خبر داد
برگزاری دوره‌های آموزشی طرح تفکیک از مبدأ در بخش سردارجنگل


بخشدار بخش میرزا کوچک صومعه‌سرا از برگزاری دوره‌های آموزشی طرح تفکیک زباله از مبدأ در این بخش خبر داد. خبرگزاری فارس: برگزاری دوره‌های آموزشی طرح تفکیک از مبدأ در بخش سردارجنگل


به گزارش پسماند ایران، بهرام علیزاده در جلسه آموزش طرح تفکیک زباله از مبدأ بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی اظهار کرد: قیام عاشورا امام حسین (ع) دارای پیام‌های بزرگی برای همه مردم به ویژه مسلمانان جهان است.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) در بخش گوراب‌زرمیخ تصریح کرد: سال‌هاست که در گوراب‌زرمیخ روز اربعین حسینی مراسم با شکوه عزاداری برگزار می‌شود.
بخشدار بخش میرزا کوچک صومعه‌سرا افزود: امیدواریم امسال نیز با همکاری همه شاهد مراسم پربار و تأثیرگذار باشیم.
وی با اشاره به دغدغه اصلی این روزهای استان درباره وضعیت نامناسب دفع زباله و پسماندها خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی، دفن زباله‌ها غیرممکن و غیر بهداشتی است. علیزاده دلیل این امر را ورود شیرابه زباله‌ها و پسماندها به سفره‌های زیرزمینی و آلوده کردن این بسترها بیان کرد.
وی آموزش همگانی درباره ساماندهی پسماندهای خانگی و تفکیک زباله از مبدأ را تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: آموزش نقش مهمی در تمام امور دارد و برای تحقق این امر نیاز به حضور همه‌جانبه دهیاران، شهرداری و عموم مردم است.
بخشدار بخش میرزا کوچک صومعه‌سرا با بیان اینکه استاندار گیلان رویکرد بسیار جدی در این موضوع و حل هر چه سریع‌تر آن دارد، یادآور شد: برای ساماندهی پسماند بخش‌های خانگی،‌ صنعتی و بیمارستانی باید با فرهنگ سازی عمومی گامی مؤثر در این زمینه برداریم.
وی اظهار کرد: برآوردهای اولیه پسماندها در بخش میرزا کوچک (شهر و روستا) و برگزاری دوره‌های آموزشی به ما این امکان را می‌دهد که به زباله به عنوان یک سرمایه بازیافت‌شونده نگاه کنیم.
علیزاده هدف از اجرای این طرح را آموزش، کاهش حجم تولید زباله، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی، تفکیک، حمل و نقل و بازیافت بیان کرد.
وی حفظ پاکیزگی و نظافت محیط‌های شهری و روستایی و افزایش آگاهی عمومی را یکی دیگر از اهداف طرح مذکور عنوان کرد و گفت: در این زمینه به همکاری گسترده مسئولان به ویژه مردم نیازمند هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : خبرگزاری فارس