وضعیت نابسامان پنج جایگاه زباله در آستانه اشرفیه

شنبه 22 آذر 1393 ساعت 09:56

 

 

رییس حفاظت محیط زیست آستانه خبرداد: وضعیت نابسامان پنج جایگاه زباله در آستانه اشرفیه


رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: تجهیز روستاها به خودروهای جمع آوری زباله موجب شد روز به روز به حجم زباله تولید شده در محیط اضافه شود.


به گزارش پسماند ایران ،ابراهیم غلامی از دهیاری ها خواست ضمن آموزش صحیح به روستاییان ٰخروجی زباله را از منازل به حداقل ممکن برسانند.
وی گفت:در پی تذکر کتبی و اخطار محیط زیست به پنج دهیاری در آستانه اشرفیه در خصوص مدیریت و تصحیح وضعیت جایگاه های زباله و ساماندهی آنها،دهیاری های شیرکوه چهارده ، داخل ،سالکده ، دشمنکرده و دستک اقدام به پاکسازی محل های جمع آوری زباله و مدیریت پسماندهای روستایی کردند.
وی افزود:در راستای پیگیری اجرایی شدن مصوبات کمیته پسماند شهرستان طی سه مرحله به دهیاری های مذکور در خصوص مدیریت وضعیت پسماند شان تذکر و اخطار داده شد که این پیگیری موجب پاکسازی جایگاه های غیر مجاز در منطقه شد.
غلامی خاطر نشان کرد:در حال حاضر عمده مشکل بحث زباله در منطقه ،زباله تر است که با اندکی توجه و آموزش می توان از آن به عنوان کود عالی استفاده کرد و از حجم زباله خروجی در مناطق بخصوص مناطق روستایی کاست.
وی تصریح کرد:در گذشته بقایای گیاهی و مواد غذایی عمدتا مورد استفاده خوراک دام و طیور قرار می گرفت اما در حال حاضر با تجهیز روستا ها به خودرو های جمع آوری زباله بصورت یکجا وارد جایگاههای زباله می شوند و روز به روز به حجم زباله تولید شده در محیط اضافه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع : ایرنا